İzmir’de yaşayan avukat Ege Görkem Ertürk, market reyonunda 100 TL olarak gördüğü maden suyunun kasada 115 TL’den işlem görmesi üzerine örnek niteliğinde bir hak arayışına imza attı. Ürünü yine de satın alan Ertürk, yaşanan haksız fiyat için tüketici hakem heyetine başvurdu ve lehine çıkan karara rağmen market ücret iadesini yapmayınca konu icraya taşındı.
RAF VE KASA FİYATI TUTMAYINCA HAKEM HEYETİNE BAŞVURDU
Nisan ayında Bornova’daki bir zincir marketten 1 koli maden suyu alan Av. Ertürk, kasaya geldiğinde fiyatın 15 lira yüksek işlendiğini fark etti. Ürünü iade etmek yerine durumu belgeleriyle kayıt altına alan tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u hatırlatarak raf fiyatının geçerli sayılması gerektiğini market görevlilerine bildirdi. Ancak talebinin reddedilmesi süreci resmiyete taşıdı.

HEYET KARARI TÜKETİCİ LEHİNE: “DÜŞÜK FİYAT GEÇERLİDİR”
Fişiyle birlikte ilçe tüketici hakem heyetine başvuran Ertürk için karar kısa sürede çıktı. İnceleme sonucunda mevzuata uygun şekilde fiyat farkının tüketiciye iadesi gerektiğine hükmedildi. Kararda açıkça etiket ve kasa fiyatı farkında her zaman tüketici lehine fiyat uygulanacağı vurgulandı.
İADE YAPILMAYINCA DOSYA İCRAYA GİTTİ
Haziran ayında kesinleşen karara rağmen market tarafından herhangi bir ödeme yapılmadı. Bunun üzerine Av. Ertürk, alacağın tahsili için icra takibi başlattı. Kurumsal e-mail adreslerine iki kez ulaşmasına rağmen cevap alamadığını belirten Ertürk, “Süreç şu an icra aşamasında” diyerek dosyanın aktif olduğunu ifade etti.
“15 LİRA İÇİN DEĞİL, HAK İÇİN MÜCADELE ETTİM”
Tartışmanın parasal değerinden çok hak arayışı boyutunun önemli olduğunun altını çizen Ertürk şu sözlerle noktaladı:
“15 liraya ihtiyacım yok. Ancak kimse hakkını aramıyor, bu yüzden örnek teşkil etmesi için süreci sürdürdüm. Yaşanan ilgisizlik beni bu noktaya getirdi.”





