Gündem

Ankara'da trafiğin nedeni belli oldu: 22 dakika daha fazla yük bindi!

Kent Trafiği Strateji Uzmanı Ali İmran Erseven, Ankara'da 2024-2025 yılları arasında araç sayısında yüzde 6,6'lık bir artış yaşandığını ve bunun trafikte 22 dakikalık ek yük oluşturduğunu açıkladı.

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) 2025 Ekim Ayı Motorlu Kara Taşıtları istatistiklerine göre, Türkiye genelinde trafiğe kayıtlı taşıt sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7,5 artarak 30 milyon 883 binden 33 milyon 193 bine yükseldi. Başkent Ankara'da ise 2024 yılında 2 milyon 783 bin olan araç sayısı, ekim 2025 itibarıyla 183 bin 989 artışla 2 milyon 967 bine ulaştı.

Türkiye'deki genel trafik yoğunluğu artarken, Ankara'nın da aldığı göç ve artan araç sayısıyla beraber ulaşım alanında sorunlar yaşanmaya başlandı. Kentte özellikle ana arterlerde yapılan çalışmalar, artan araç sayısının trafikte ekstra 22 dakika yük oluşturduğunu ortaya koydu.

ARAÇ SAYISI YÜZDE 6 ARTTI

Anadolu Ajansı'nın (AA) haberine göre Ankara Kent Konseyi Trafik ve Ulaşım Çalışma Grubu Üyesi ve Kent Trafiği Strateji Uzmanı Ali İmran Erseven, Ankara'da araç sayısında ülke ortalamasının üzerindeki yüzde 6,6'lık artışa dikkat çekti. Erseven, özellikle Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş gibi illere kayıtlı, ancak gerçekte Ankara'da bulunan yaklaşık 150 bin "hayalet araç" tespit ettiklerini belirtti. Bu araçların, trafiği daha da artıran unsurlardan biri olduğuna işaret etti.

Gazi Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ebru Öcalır ise trafik sorununun otomobil sayısı artışından ibaret olmadığına vurgu yaptı. Öcalır, sorunun çözümü için ulaşımı toplu taşıma, yaya ve bisiklet gibi çevreci alternatiflere yönlendirmek gerektiğini belirtti. Şehir planlamasında ise önceliğin yayalar ve bisikletlilere verilmesi gerektiğinin altını çizdi. Dünyanın çeşitli ülkelerinde bu tür uygulamaların başarıyla uygulandığını ifade etti.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hediye Tüydeş Yaman, artan araç sahipliği ve kullanımı nedeniyle trafik kapasitelerinin zorlandığını, sıkışıklıkların sürdüğünü dile getirdi. Yaman, trafik yönetimi içinde özellikle trafik güvenliğine ayrı bir önem verilmesi gerektiğini belirterek, güvenli kentsel hız yönetimi yaklaşımlarının geliştirilmesini önerdi. Bu çerçevede, trafik ve güvenliğin birlikte değerlendirilmesi, farklı hız sınırlarının belirlenmesi ve yol tasarımının buna göre yapılması önem taşıyor. Yaman ayrıca, şehirlerin büyümesiyle bazı eskiden şehirlerarası yol olarak kullanılan Ankara'daki Konya Yolu ve Eskişehir Yolu gibi arterlerin yaya ve bisikletliler için güvenlik riskleri taşıdığını ve buradaki düzenlemelerin uzman görüşüyle ele alınması gerektiğini vurguladı.