Türkiye’nin lokomotif sanayi kollarından biri olan beyaz eşya sektörü, 2025 yılının ilk 6 ayında hem iç pazarda hem de ihracatta daralma yaşadı. 6 ana ürün grubunu kapsayan verilere göre, iç satışlar yüzde 8 oranında azalırken, dış satışlar da yüzde 5 düşüş gösterdi. Toplam satışlarda yüzde 6’lık gerileme görülürken, üretim tarafında da yüzde 8 oranında düşüş kaydedildi.
SEKTÖRÜN NABZI ZAYIFLIYOR
Yerli ve uluslararası birçok markayı temsil eden TÜRKBESD, yılın ilk yarısına dair paylaştığı verilere göre sektörün ivme kaybettiğine dikkat çekti. Türkiye'nin dünya çapında en büyük ikinci beyaz eşya üreticisi konumuna ulaşmasında büyük rol oynayan ihracat rakamları, üst üste üçüncü yıl da düşüş gösterdi.
“İHRACAT REKABETİ İÇİN DESTEK ŞART”
TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, özellikle dış pazarlarda sürdürülebilir başarı için daha güçlü politikaların devreye alınması gerektiğini vurguladı. Sığın, maliyet baskılarının arttığını ve ihracatçıların yeni pazar fırsatlarına erişim konusunda desteklenmesi gerektiğini belirtti.
Dahilde İşleme Rejimi’nin (DİR), sektörün dış pazardaki rekabet gücünü artırmada kritik rol oynadığını söyleyen Sığın, mevcut ticaret politikası soruşturmalarının ise sektörde belirsizlik oluşturduğuna işaret etti. Bu noktada atılacak adımların, üretici ve ihracatçıların rekabet kabiliyetini doğrudan etkilediğini ifade etti.
60 bin kişiye doğrudan, 600 bin kişiye ise dolaylı olarak istihdam sağlayan sektör; dijital dönüşüm, Ar-Ge ve yeşil üretim yatırımlarıyla küresel arenada kendine yer bulmaya devam ediyor. Fakat başarıyı sürdürebilmek için iç ve dış pazarlarda istikrarın sağlanması gerektiği vurgulanıyor.