SPK'dan 5 şirketin borçlanma ihraç başvurusuna onay
SPK'dan 5 şirketin borçlanma ihraç başvurusuna onay
İçeriği Görüntüle

BYD'nin Satış sorunları nedeniyle üretimleri azaltması konusuna yakın iki kaynak, gece vardiyalarının sona erdirildiğini ve bazı fabrikalarda üretim kapasitesinin üçte bir oranında düşürüldüğünü aktardı. Bu kararın en az dört fabrikayı kapsadığı bildirildi. Kaynaklar ayrıca, şirketin şu an için üretim genişletme projelerini durdurduğunu belirtti.

İndirimler de Çare Olmadı

Tesla’yı geride bırakarak 2023’te elektrikli araç satışlarında dünya lideri konumuna gelen BYD, rekabetin yoğunlaştığı Çin pazarında büyük indirim kampanyaları yapmasına rağmen beklenen satış rakamlarına ulaşamadı. Bu durum, iç pazardaki talep daralması ve aşırı kapasite sorununu yeniden gündeme getirdi.

Şirket, geçen yıl küresel ölçekte 4,27 milyon adet araç sattı. Bu yılki hedefi ise %30 artışla 5,5 milyon adede ulaşmak. Ancak mevcut üretim azaltma adımları, bu hedefe ulaşmanın zorluğuna işaret ediyor.

Türkiye ve Avrupa Planları Devam Ediyor

Satış sorunlarına rağmen BYD, Avrupa’daki büyüme hedeflerinden şimdilik vazgeçmiş değil. Şirketin, Macaristan’daki yeni tesisinde Ekim 2025'te üretime başlaması bekleniyor. Ayrıca Türkiye’de de 2026 yılı Mart ayında üretime geçmesi planlanıyor.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır daha önce yaptığı açıklamada, Manisa’da kurulacak 1 milyar dolarlık tesisle yılda 150 bin araç üretileceğini ve 5.000 kişilik doğrudan istihdam sağlanacağını duyurmuştu.

Beklentiler ve Belirsizlikler

BYD’nin üretim azaltma kararlarının ne kadar süreceği şu an için net değil. Şirket, konuyla ilgili henüz resmi bir açıklama yapmadı. Gözler şimdi, BYD'nin iç pazarda nasıl toparlanacağı ve küresel hedeflerini revize edip etmeyeceği üzerinde.