Ankara’nın Emek semtinde 42 yıldır kuaförlük yapan Adem Düzenli, mesleğe uzanan yolculuğunun köyde çobanlık yaptığı yıllardan başladığını söyledi. Çocuk yaşta köyden Ankara’ya gelen Düzenli, kuaförlüğü bilmeden girdiği bir dükkanda mesleğe adım attığını, yıllar içinde kendi çabasıyla ustalaştığını anlattı.

Köyde çobanlık yaptığı çocukluk yıllarının ardından iş bulmak için Ankara’ya geldiğini belirten Adem Düzenli, tesadüfen girdiği bir kuaför dükkanında başlayan hikayesini TÜRKINFORM’dan Yaren Tekin'e anlattı. 10–11 yaşlarında başladığı mesleğini bugüne kadar sürdürdüğünü ifade eden Düzenli, hem yetiştirdiği meslektaşlarla hem de kuşaklar boyu devam eden müşteri ilişkileriyle Emek’te tanınan isimlerden biri oldu.

Adem Abii

“KÖYDE ÇOBANLIK YAPIYORDUM, ANKARA’YA ÖYLE GELDİM”

Adem Düzenli, Ankara’ya geliş sürecini kendi sözleriyle anlattı:
“Ben köyde çobanlık yapıyordum. Oradan Ankara’ya geldim, iş arıyordum. Kuaförün ne olduğunu bile bilmiyordum.”

“KUAFÖRÜN NE OLDUĞUNU BİLE BİLMİYORDUM”

Ankara’ya ilk geldiği günü anlatan Düzenli, mesleğe nasıl başladığını şu ifadelerle dile getirdi:
“İş için Ankara’ya ilk geldiğimde kuaförün ne olduğunu bile bilmiyordum. Gittim, kapıyı açtım, içeri girdim. Her taraf duman altıydı, sigara içiliyordu. Eski makineler vardı, bayanlar içeride dolaşıyordu. Bana ‘Burada çalışacaksın’ dediler. Ben buranın kuaför olduğunu bile bilmiyordum.”

“BU İŞTE EN İYİSİ OLACAĞIM DEDİM”

Mesleği hiç bırakmayı düşünmediğini anlatan Adem Düzenli, işi öğrenme sürecini şu sözlerle anlattı:
“Hiç kimse bana bu işi öğretmedi. Hep kendi çabamla öğrendim. Ama dedim ki, hangi işi yaparsan yap, en iyisini yapacaksın. Ben bu işte en iyisi olacağım dedim.”

Kendini geliştirmek için farklı kuaförlerde çalıştığını belirten Düzenli, “Tatil günlerimde başka kuaförlerde çalıştım ki bir şeyler öğreneyim diye. Bu işi öğrenmeyi kafama koymuştum.” dedi.

Adem Abi

YETİŞTİRDİĞİ KUAFÖRLER BUGÜN KENDİ DÜKKANLARINI AÇTI

Adem Düzenli, meslek hayatı boyunca çok sayıda kişiyi yetiştirdiğini ifade ederek, “Bana kimse öğretmediği için içimde ukde kaldı. Ben de herkese elimden geldiğince bu mesleği öğrettim. Yanımda çalışıp bugün kendi dükkanını açan çok kişi var” diye konuştu.

“35 YILLIK MÜŞTERİLERİM VAR”

Uzun yıllardır aynı semtte çalışmanın getirdiği bağa dikkat çeken Düzenli, “35 yıllık müşterilerim var. Önce annelerin saçını yaptım, sonra kızlarının saçını yaptım, sonra gelin saçlarını yaptım” dedi.

MUAZZEZ ABACI'NIN SAÇINI YAPTI

1991 yılında Muazzez Abacı ile yaşadığı anıyı da paylaşan Adem Düzenli, o günü şöyle anlattı:
“1991’de Arı Stüdyosu’nda konsere gelmişti. Saçını yaptım ama tanımadım. Çıkınca salondaki müşterilerden onun Muazzez Abacı olduğunu öğrendim.”

Adem Abim

“MÜŞTERİYİ ÜZMEM, KAZIKLAMAM”

Meslek anlayışını anlatan Düzenli, müşteri ilişkilerine verdiği önemi şu sözlerle ifade etti:
“Bir müşteri gelsin, röfle mi yaptıracak, perma mı yaptıracak, en iyisini yaparım. Hiçbir müşterimi üzmem. Kimseyi kazıklamam. Kalbim iyidir.”

“MÜŞTERİYİ ÇOK İYİ DİNLERİM”

Adem Düzenli, kuaförlükte müşteriyle kurulan iletişimin belirleyici olduğunu vurgulayarak şunları söyledi:
“Kuaföre gittiğinizde ne isterseniz isteyin, kuaför kendi istediğini yapar diye bir algı var. Ben öyle değilim. Ben müşteriyi çok iyi dinlerim. Hatta bazen kızar, ‘bildiğini yap’ der ama ben yine de onun ne istediğini anlamaya çalışırım.”

Düzenli, müşteri memnuniyetinin temelinin doğru anlamaktan geçtiğini belirterek, “Müşterinin ne istediğini yapmak çok önemli. Kuaför kendi istediğini yaparsa değil, müşteri istediği için mutlu olursa doğru iş yapılmış olur” dedi.

Megakentte alarm zilleri çalıyor! İSKİ son tabloyu paylaştı: Barajlarda korkutan düşüş kaydedildi
Megakentte alarm zilleri çalıyor! İSKİ son tabloyu paylaştı: Barajlarda korkutan düşüş kaydedildi
İçeriği Görüntüle

“KADINLARIN RUHUNDAN ANLAYIP İNCE DOKUNUŞLAR YAPMAK GEREK”

Mesleğinde kadın müşterilerle kurduğu bağa da değinen Düzenli, kuaförlüğü sadece teknik bir iş olarak görmediğini ifade etti. Düzenli, “Kadınların ruhundan anlayıp ince dokunuşlar yapmak gerekiyor. Aslında bizim yaptığımız şey saçtan çok, onları mutlu etmek” diye konuştu.

Kuaförlükte en büyük kazancın müşteri memnuniyeti olduğunu dile getiren Düzenli, “Bizim için en güzel şey, müşterinin memnun ayrılması. Kadınlar mutlu olunca biz de mutlu oluyoruz” ifadelerini kullandı.

“KUAFÖR BİR NEVİ TERAPİ MERKEZİ”

Adem Düzenli, kuaför salonunu kadınlar için bir terapi alanı olarak tanımlayarak şu değerlendirmede bulundu:
"Kadınlar bazen morali bozuk geliyor. Eşiyle sorun yaşamış oluyor, canı sıkkın oluyor. Buraya geliyor, saçını yaptırıyor, konuşuyor. Günün sonunda gülerek, mutlu çıkıyor.”

Düzenli, kuaför sonrası değişimi şu sözlerle anlattı:
“Sabah geldiğinde tanıyamıyorsun, çıkarken bambaşka biri oluyor. Saçı yapılıyor, yüzü gülüyor. Ayakları yere basmadan çıkıyorlar. Kuaför aslında bir terapi merkezi.”

42 yıldır Ankara Emek’te kuaförlük yapan Adem Düzenli, köyde çobanlıkla başlayan hayat yolculuğunu bugün makas ve tarakla sürdürüyor. Çocuk yaşta adım attığı meslekte kuşaklar boyu müşterilere hizmet veren Düzenli, mesleğini aynı özen ve anlayışla sürdürmeye devam ediyor.

Muhabir: YAREN TEKİN