Güçlü dolar endeksi ve Fed kaynaklı gibi faktörler, değerli metaller üzerindeki satış baskısını artırdı ve haftayı önemli düşüşlerle kapatmalarına neden oldu. Ons altın yüzde 3.1 oranında değer kaybederek 4.120 dolar seviyelerine gerilerken, gümüş ise yüzde 7.6 kayıpla 62.2 dolara indi. Piyasadaki bu hareket, İsrail-İran geriliminin tırmandığı dönemde petrolle ters yönde hareket eden altın ve gümüşün bu kez petrolle birlikte düşmesi açısından anomali olarak değerlendirildi.
ANLAŞMA BOZULURSA DAHA DA DÜŞECEK
Pusula Yatırım Başekonomisti Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, dolar endeksinin 100.6 seviyesinde bulunması ve Fed kaynaklı baskının değerli metalleri aşağı çektiğini belirtti. Eryılmaz, yatırımcının bu düşüşe tepki gösterdiğini, teknik seviyelerin altında kalmaların ve güçlü dolara bağlı olarak altın ve gümüşün hak ettiği seviyelerde olmadığını ifade etti. Ayrıca, piyasadaki yönün gelecek haftaki savaş haberleri ve ABD'nin Perşembe günü açıklayacağı PCE verisine bağlı olacağını söyledi. Barış haberlerinin yükselişi tetikleyebileceği, ancak anlaşmanın bozulması halinde petrol fiyatlarının yükselip altının 4.000 doların altına gerileyebileceği uyarısında bulundu.
Ons altında 4.140-4.180 dolar bandının bekleme bölgesi olduğunu vurgulayan Eryılmaz, 4.252 doların aşılması halinde satışların sona erebileceğini ifade etti. Değerli metallerde yönün ABD piyasalarının açılmasıyla netlik kazanacağını belirterek, sadece Asya piyasalarına dayanarak pozisyon alınmamasını tavsiye etti.
GRAM ALTINDA KRİTİK SEVİYE
Gram altın tarafında ise kritik seviyenin 6.175 lira olduğunu dile getiren Eryılmaz, bu seviyenin altındaki kapanışların düşüş senaryosunu tetikleyebileceğini kaydetti. Asıl güçlenmenin 6.245 lira üzerinde gerçekleşeceğini ifade eden Eryılmaz, 6.200 civarında küçük alımlar yapılabileceğini ve genel olarak 6.100 - 6.200 lira aralığının kademe alım için uygun olduğunu belirtti.




