Türkiye genelinde 112 Acil Çağrı Merkezleri bir yılda tam 97 milyon çağrıya yanıt verdi. Ancak yapılan başvuruların yalnızca üçte birinin gerçek acil çağrılar olduğu tespit edildi.

112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİNDE YOĞUNLUK

İçişleri Bakanlığı verilerine göre, 10 Ekim 2024-10 Ekim 2025 arasında 112 Acil Çağrı Merkezlerine tam 96 milyon 919 bin 400 çağrı yapıldı. Bu, her gün ortalama 265 bin çağrıya denk geliyor.

ÇAĞRILARIN YARISI SAHTE Mİ?

Çağrılar incelendiğinde yalnızca yüzde 37,58’inin gerçek acil durum olduğu tespit edildi. Geri kalan başvuruların yüzde 28,83’ü asılsız, yüzde 33,59’u ise çağrı anonsu dinlenirken iptal edildi.

ALTYAPI VE EĞİTİM HAMLELERİ

Programda, Kocaeli, İzmir ve Kırşehir’deki 112 Acil Çağrı Merkezi binalarının inşaat ve donanım çalışmalarının tamamlandığı bildirildi. Ankara Acil Çağrı Hizmetleri Koordinasyon Merkezi’nin inşaatı sürerken, sistem altyapısının yıl sonuna kadar devreye alınması planlanıyor.

Ayrıca 81 ilde 14 bin 407 acil çağrı personeline eğitim verildi ve merkezin tanıtımı için 2 milyon 12 bin 878 materyal dağıtıldı.

HİZMET KALİTESİ VE FARKINDALIK ARTACAK

Programda yer alan “Politika ve Tedbirler” bölümünde, 112 hizmet standartlarının yükseltilmesi ve tek numara farkındalığının artırılması için yeni tanıtım kampanyaları yapılacağı vurgulandı.

Haber Editörü