1. 2012-2015 BMW 3 Serisi

Alman disiplini bu kez sınıfta kaldı

Premium sınıfın gözdesi olan BMW 3 Serisi, 2012-2015 üretimleriyle ciddi sorunlar yaşatabiliyor. Özellikle yağ sızıntısı, triger zinciri sorunları ve motor soğutma sistemi arızaları, kullanıcıları servise mahkûm ediyor. Onarımlar ise küçük bir servet gerektirebilir.

2. 2013-2017 Audi Q5

Lüks SUV, elektroniklerle baş edemiyor

SUV meraklılarının gözdesi Audi Q5, görünüşte güven verse de su pompası problemleri, elektronik aksamlardaki sürekli arızalar ve aşırı yağ tüketimiyle tepki topluyor. Sahipleri, “İlk yıl çok iyiydi, sonra tamirhaneyle arkadaş olduk” diyor.

3. 2010’ların Başındaki Honda Odyssey

Aile arabası ama şanzıman düşmanı

Amerikan pazarının favorilerinden biri olan Odyssey, özellikle şanzıman arızaları, katalitik konvertör sorunları ve yağ kaçakları ile can sıkıyor. Büyük aileler için genişliği cezbedici olsa da kronik sorunları uzun yol keyfini baltalıyor.

4. 2010’ların Başındaki Toyota Camry

Güvenilirlik efsanesi tartışılıyor

Toyota’nın ‘sorunsuz’ imajı bu modelle zedelenmiş durumda. 2010’ların başındaki Camry’lerde aşırı yağ tüketimi ve sensör arızaları ciddi şikâyet konusu. Birçok kullanıcı, rutin bakımlarına rağmen sürekli uyarı lambalarıyla boğuşuyor.

5. Uzmanlardan Uyarı: “Efsane Marka Yanıltmasın”

İkinci elde dikkatli olun

Her prestijli model, uzun ömürlü olacak diye bir garanti sunmaz. Uzmanlar, özellikle bu listedeki araçların ekspertiz raporları olmadan alınmaması gerektiğini vurguluyor. Çünkü onarımlar hem zaman hem nakit kaybı anlamına geliyor.

6. Peki Ne Yapmalı?

Satın almadan önce mutlaka kontrol ettirin

İkinci el piyasasında cazip fiyatlara aldanmak riskli olabilir. Yetkili servis kontrolü, detaylı ekspertiz ve varsa geçmiş servis kayıtları incelenmeden bu modeller alınmamalı. “Görüntüye değil, geçmişe bakın” tavsiyesi geçerliliğini koruyor.

Editör Hakkında