Antik çağlardan beri İstanbul boğazına köprü yapma fikri insanların aklına gelmeye devam etti. Farklı dönemlerde çeşitli mimar ve şirketle devrin yönetimlerine köprü yapabileceklerini ifade ettiler fakat bir türlü somut adım atılamadı.

II. Abdulhamid ve Atatürk dönemlerinde de İstanbul Boğazına bir köprü yapma fikri canlılığını korudu fakat girişimler hep yarım kaldı. Hatta Cumhuriyet döneminde Nuri Demirağ 1931'de Atatürk'a bir proje dahi sundu. Demirağ 1950 yılına kadar köprüyü yaptırmak için çabaladı fakat başarılı olamadı.

Nihayet 1970 yılında Hochtief AG adlı Alman ve Cleveland Bridge and Engineering Company adlı İngiliz firmalarının oluşturduğu konsorsiyum İstanbul'da bir köprü yapmak için çalışmalara başladı. Halkı da heyecanlandıran köprünün inşaatı sadece 3 yıl sürdü.

İki kıtayı modern anlamda ilk defa birbirine bağlayan köprü 1973 yılında Boğaziçi Köprüsü adıyla açıldı. Yerli ve yabancı ekonomi de alternatif bir yol olan Boğaz Köprüsü günümüzde de yoğun olarak kullanılıyor. 2016 yılında yaşanan darbe girişiminden ötürü 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olarak adı değiştirilen köprü 52 yılı geride bırakmaya hazırlanıyor.

Editör Hakkında