Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde dijitalleşme sürecinde önemli bir adım atıldı. Kamu hizmetlerinin internet üzerinden e
Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, konuşmasında Türkiye’nin desteklediği altyapı yatırımlarının KKTC için kritik önemde olduğunu belirtti. Tatar, “KKTC, izolasyon ve ambargolara teknolojik gelişmelerle meydan okuyor. Vurulmaya çalışılan prangaları teknoloji ile aşıyoruz” ifadelerini kullandı. Tatar ayrıca, e-Devlet uygulamasıyla devlet kurumlarının güçleneceğini ve işlemlerin kolaylaşacağını söyledi.
KKTC Başbakanı Ünal Üstel, son yıllarda Türkiye ile yapılan mali işbirliği anlaşmaları sayesinde birçok projenin hayata geçirildiğini açıkladı. Üstel, eğitim alanında iki yıl içinde 40 yeni okul inşa edildiğini ve mevcut okullarda güçlendirme çalışmalarının yapıldığını dile getirerek, “Tüm yatırımımız, geleceğimiz gençlerimize yöneliktir” dedi.
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ise Türkiye’nin e-Devlet tecrübelerini KKTC ile paylaştığını vurguladı. Yılmaz, “Kıbrıs Türkü’nün yolunu kesmeye çalışanlara inat dijital çağın imkanlarıyla kapıları artırmaya, ufkumuzu genişletmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Yılmaz, Türkiye’de 68 milyondan fazla kişinin e-Devlet kullandığını hatırlatarak, bu tecrübeyi KKTC’ye aktarmaya hazır olduklarını söyledi. Lansmanı yapılan mobil uygulamanın 19 farklı hizmeti barındırdığını ve ilerleyen dönemde sağlık, eğitim, vergi ve sosyal güvenlik işlemlerinin de e-Devlet üzerinden yapılabileceğini açıkladı.
TÜRKSAT Genel Müdürü Ahmet Hamdi Atalay da Türkiye’deki dijital dönüşüm deneyiminin KKTC’ye aktarıldığını ve vatandaşların kamu hizmetlerine daha kolay erişim sağlayacağını belirtti.
KKTC e-Devlet Mobil Uygulaması, vatandaşların kamu hizmetlerine hızlı ve güvenli bir şekilde erişmesini sağlıyor. Uygulama sayesinde Merkez Bankası risk raporu sorgulama, kredi limitleri ve borç bilgilerine ulaşma, doğum ve ölüm belgelerini alma, seçmen kütüğü bilgilerini öğrenme, askerlik durum ve sevk bilgilerini görüntüleme gibi birçok işlem yapılabiliyor. Ayrıca e-öğrenme sertifika programları ile kamu ve özel sektörde nitelikli iş gücüne katkı sağlanması hedefleniyor. Gelecek dönemlerde sağlık randevuları, vergi ödemeleri, sosyal güvenlik ve emeklilik işlemleri de mobil uygulama üzerinden erişilebilir hale gelecek. Bu sayede KKTC’de vatandaşların günlük yaşamını kolaylaştıran kapsamlı bir dijital dönüşüm hayata geçirilmiş olacak.