Türkiye’de otomobil satışları ocak-ağustos döneminde yüzde 8,05 artarak 654 bin 413’e çıktı. Renault, listede lider olurken, Clio ise Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli oldu.
Türkiye’de ocak-ağustos döneminde otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,05 artarak 654 bin 413’e ulaştı. Toplamda ise otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 7,24 artışla 817 bin 345 oldu.
Marka bazında en çok satış yapan firma Renault oldu. Bu dönemde 74 bin 139 satış gerçekleştiren marka, yüzde 11,3 pazar payına ulaştı ve Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobil markası olmayı sürdürdü.
Renault’un ardından Volkswagen 47 bin 645 satışla ikinci, Toyota ise 47 bin 264 satışla üçüncü sırada yer aldı. Fiat 46 bin 424, Hyundai 40 bin 907 ve Peugeot 37 bin 475 satışla listeyi takip eden markalar oldu.
Model bazında ise Türkiye’nin en çok satılan otomobili Renault Clio oldu. Clio, ocak-ağustos döneminde 30 bin 444 satışla zirvede yer aldı.
Renault Clio’yu 25 bin 756 satışla Tesla Model Y ve 23 bin 46 satışla Renault Megane sedan izledi. Yerli üretim Togg T10X, 21 bin 70 satışla dördüncü sırada kendine yer buldu. BYD Seal U ise 18 bin 493 adetle beşinci sırada yer aldı.
Gövde tiplerine göre satışlarda SUV otomobiller öne çıktı. Bu dönemde SUV’lar 410 bin 891 satışla yüzde 62,8 pay aldı. Sedan otomobiller 144 bin 878 satışla yüzde 22,1, hatchback modeller ise 92 bin 716 satışla yüzde 14,2 pay elde etti.
Muhabir: Mert Çebişci