Türkiye, elektrikli otomobil satışında tarihi bir dönüm noktasını geride bıraktı. 2025 yılının ilk yedi ayında, tam elektrikli araç satışları 102 bin 160 adede ulaştı. "Uzatılmış menzil" teknolojisine sahip modeller de dahil edildiğinde bu rakam 103 bin 310’u bularak, ilk kez 100 bin eşiği aşıldı. Türkiye otomotiv pazarı için önemli bir kırılma noktası olarak değerlendiriliyor.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR REKORA KOŞUYOR
Yılın ilk yedi ayında hibrit araç satışları da etkileyici bir performans sergileyerek 153 bin 363 adede ulaştı. Yaşanan artış geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 92,4’lük bir büyümeye işaret ediyor. Sadece temmuz ayında satılan tam elektrikli araç sayısı 17 bin 225 olurken, hibritlerde bu sayı 21 bin 656’ya çıktı. Böylece temmuz ayında satılan her iki araçtan biri ya tam elektrikli ya da hibrit oldu.
Benzinli ve dizel otomobil satışlarında ise düşüş göze çarpıyor. Benzinli araçlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23,8 azalarak 266 bin 95 adede geriledi, dizel satışlar yüzde 21,7 oranında düşerek 45 bin 678 adede indi. Dizel araç üretimlerinin dünya genelinde azalmasıyla bu sonuç paralel ilerliyor.
PAZARIN YÖNÜ DEĞİŞTİ
Geçen yılın ilk yedi ayında otomobil pazarının neredeyse yarısı elektrikli motorlu araçlardan oluştu. Tam elektrikli, hibrit ve uzatılmış menzilli modeller birlikte değerlendirildiğinde, toplam satışların yüzde 44,9’u bu gruba ait oldu. Plug-in hibrit modeller ise dikkat çeken bir artışla 30 bin 13 satış rakamına ulaşıp, yüzde 5,2’lik pazar payı kazandı. Bu araçlardaki yıllık artış oranı ise tam 15 kat: yüzde 1499.
OTOMOTİVDE YENİ BİR ÇAĞ
Elektrikli otomobillerin toplam otomobil pazarındaki payı geçen yıl yüzde 7,7 iken, bu yıl aynı dönemde yüzde 17,9’a yükseldi. Hibrit modellerin payı da yüzde 14,9’dan yüzde 26,8’e çıkarak kayda değer bir büyüme gösterdi. Yaşanan yükseliş, geçici bir trend değil Türkiye’de otomotiv tercihlerinin tamamen değiştiğine dair güçlü bir sinyal olarak gösteriliyor.