Hyundai Türkiye, bazı Bayon model araçlarda benzin pompasından kaynaklanan arıza riskine karşı önleyici bir adım attı. Şirket, kullanıcı güvenliğini önceleyerek gönüllü geri çağırma süreci başlattığını ve araç sahiplerinin yetkili servislere başvurması gerektiğini duyurdu.
Hyundai, tespit edilen arızanın sürüş güvenliğini tehlikeye atabilecek potansiyele sahip olduğunu belirtti. Bu nedenle, potansiyel bir risk oluşmadan önce müdahale etmek amacıyla geri çağırma kararı alındı.
Arızanın, yakıt akışında kesintilere neden olabileceği ve bu durumun aracın performansını doğrudan etkileyebileceği bildirildi.
Açıklamada, belirli model yılı ve motor donanımına sahip araçlar için ücretsiz parça değişimi yapılacağı belirtildi. Şirket açıklamasında şu ifadeler yer aldı:
“Konuyla ilgili bir aksiyon planı oluşturuldu ve uygulama üzerinden belirli model aralığına ve motor donanımına sahip araçlardaki ücretsiz değişim için bir bildiri yayımlandı. Bu sebeple olası arızalar ve hatta sorun yaşayan kullanıcılardan haberimiz olmakla beraber, çözüm için kendilerinin en yakın yetkili servislerimizi ziyaret etmelerini rica ediyoruz.”
Araç sahipleri, e-Devlet sistemindeki “Araçlarım” sekmesi üzerinden ya da Hyundai Türkiye’nin resmi internet sitesi ve müşteri hizmetleri aracılığıyla araçlarının geri çağırma kapsamında olup olmadığını öğrenebiliyor.
Şirket, sürecin kullanıcı mağduriyetine yol açmadan hızlıca tamamlanması için gerekli bilgilendirme ve yönlendirmelerin yapılacağını belirtti.