Tarsus’ta bu kez başka bir güvenlik endişesi gündemde. Kısa süre önce yine Tarsus’ta bir sitede yaşanan asansör kazasında 33 yaşındaki Pelin Yaşot Kıyga’nın hayatını kaybetmesinin ardından, şimdi de Emine Boro Sitesi’nde elektrikli araç şarjı nedeniyle yeni bir risk ortaya çıktı.

ASANSÖR FACİASININ ARDINDAN YENİ ENDİŞE
Tarsus’ta geçtiğimiz günlerde meydana gelen asansör kazasında 33 yaşındaki Pelin Yaşot Kıyga yaşamını yitirmişti. Olay, kentte büyük üzüntüye neden olmuş ve çevre sakinlerini sarsmıştı. Tarsus’ta bu kez de Emine Boro Sitesi’nde elektrik güvenliğiyle ilgili tehlikeli bir durum yaşanıyor.

1. KATTAN ÇEKİLEN KABLO GECE BOYUNCA ŞARJ İÇİN KULLANILIYOR
İddialara göre, Emine Boro Sitesi’nde 1. katta oturan bir sakin, apartmanda elektrikli araç şarj istasyonu bulunmamasına rağmen, dairesinden çektiği uzatma kablosuyla aracını geceleri otoparkta şarj ediyor. Yaklaşık 25 yıllık olan binada şarj istasyonunun ve yeterli altyapının bulunmaması, yapılan bu uygulamanın riskini artırıyor.
Site sakinleri, aracın ev elektriğiyle 7-8 saatlik bir sürede yaklaşık 200 TL’ye şarj edilebildiğini, ancak aynı işlemin akaryakıt istasyonlarında 20 dakikada yaklaşık 1000 TL’ye yapılabildiğini belirtiyor. Bu nedenle araç sahibinin maliyet avantajı nedeniyle bu yöntemi tercih ettiği iddia ediliyor.

HAVUZ VE OTOPARKTAKİ ARAÇLAR RİSK ALTINDA
Sitede yer alan yüzme havuzu ve otoparktaki araçların, evden uzatılan kablonun geçtiği alanlara yakın olması endişeyi artırıyor. Sakinler, olası bir patlama ya da kısa devre durumunda hem havuz çevresindeki kişilerin hem de park halindeki araçların zarar görebileceğini dile getiriyor.

KONTROLSÜZ ŞARJ CİDDİ GÜVENLİK RİSKİ TAŞIYOR
Elektrikli araçların evden çekilen uzatma kablolarıyla şarj edilmesi, ciddi güvenlik riskleri barındırıyor. Ev tipi prizler, bu kadar yüksek akımı uzun süre taşımak için tasarlanmadığından aşırı ısınma sonucu yangın çıkma ihtimali artıyor. Ayrıca dış ortam koşullarına karşı korumasız kabloların yağmur veya nemle temas etmesi, elektrik çarpması ve kısa devre riskini yükseltiyor. Eski binaların altyapısı bu yükü kaldıramadığı için sigorta sistemleri devre dışı kalabiliyor. Uzun süreli ve kontrolsüz şarj işlemleri hem aracın bataryasına hem de binanın elektrik tesisatına zarar verebiliyor. Bu nedenle şarj işlemlerinin mutlaka güvenli, onaylı istasyonlarda yapılması gerekiyor.

ŞARJ İSTASYONU KURULMASI HEM ZOR HEM MALİYETLİ
Emine Boro Sitesi’nde yaşayan vatandaşlardan edinilen bilgiye göre, ortak alanlara şarj istasyonu kurulabilmesi için kat maliklerinin yüzde 80’inin onayı gerekiyor. Ortalama 35 bin TL’lik maliyeti olan sistemin kurulumu için izin alınsa bile, 25 yıllık binanın altyapısının buna elverişli olup olmadığı konusunda kesin bir sonuç bulunmuyor.

SİTE SAKİNLERİNDEN YETKİLİLERE ÇAĞRI
Asansör kazasının yaşandığı bölgede benzer bir güvenlik riskinin yeniden ortaya çıkması, vatandaşları tedirgin ediyor. Emine Boro Sitesi sakinleri, Tarsus Kaymakamlığı başta olmak üzere yetkililerden denetim ve önlem talep ediyor.

Editör Hakkında