Pezeşkiyan, Türkiye, Japonya ve Güney Kore gibi ülkelerin petrol ve doğalgaz kaynaklarına sahip olmadıklarını fakat buna rağmen ekonomik göstergeler ve vatandaşların yaşam kalitesinin İran’dan daha iyi olduğunu söyledi.
Pezeşkiyan, ‘‘Türkiye'nin petrolü ve gazı yok, Japonya ve Kore’nin de yok. Onlar petrol satın alıyor fakat durumları bizden daha iyi, yaşam koşulları da çok iyi. Bizim petrol ve gazımız var ama açız, sorunlarımız var. Peki sorun nerede?’’ ifadelerini kullandı. İran Cumhurbaşkanı, bugüne kadar ülkenin eksikliklerinin daha fazla petrol satışına bağlanmasından şikayetçi olduğunu belirterek, ‘‘Sorun bizde. Nasıl oluyor da hem petrol ve gaz satıyoruz hem halk sıkıntı çekiyor? Suç bizde.’’ dedi.
Ülkenin mevcut ekonomik krizden çıkışı için petrol dışı alanlara ağırlık verilmesi gerektiğinin altını çizen Pezeşkiyan, üretim ve ihracatın çeşitlendirilmesinin önemine vurgu yaptı. Bu değerlendirmeler, İran’ın petrol ve doğalgaz zenginliğinin hayat standardına yansımadığı yönündeki eleştirileri yansıtmakta ve ekonomik yapının dönüşüm ihtiyacını ortaya koymaktadır.





