İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, Beyoğlu’nda M7 metro istasyonu inşaatında meydana gelen iskele çökmesine ilişkin ayrıntılı bir açıklama yaptı. Kabataş İskelesi bölgesindeki çalışmalarda beton dökümü sırasında yaşanan kazada dört işçi iskeleden düşmüş, yaralanan işçilerden S.E. kaldırıldığı Taksim Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde hayatını kaybetmişti.

Açıklamada, olayın 15 Kasım 2025 günü saat 21.00 sıralarında meydana geldiği, beton dökülen kalıbın açılmasıyla birlikte iskele üzerinde çalışan S.E, S.E, M.G ve C.G.’nin aşağıya düştüğü belirtildi. Yaralanan işçilerden M.G’nin kemik kırığı oluşacak şekilde ve BTM ile iyileşemez nitelikte, C.G’nin BTM ile iyileşebilir şekilde, S.E’nin ise kemik kırığı oluşacak ve BTM ile iyileşemez ancak hayati tehlike teşkil etmeyecek şekilde yaralandığı ifade edildi.

UZMAN BİLİRKİŞİ RAPORU KUSURLARI ORTAYA KOYDU

Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından görevlendirilen uzman bilirkişi tarafından hazırlanan 16 Kasım 2025 tarihli kusur raporunda, kazanın oluşumunda taşeron firma BMA Enerji Mühendislik İnşaat Sanayi ve Limited Şirketi’nin sahibi ve yetkilisi B.Ç ile aynı firmada şantiye şefi olarak görev yapan O.Ç’nin asli kusurlu oldukları tespit edildi. Raporda, yaralanan işçiler ile hayatını kaybeden S.E’nin ise tali kusurlu olduğu aktarıldı.

Sanat dünyası Muazzez Abacı'ya ağlıyor: AKM'deki veda töreninde gözyaşları sel oldu
Sanat dünyası Muazzez Abacı'ya ağlıyor: AKM'deki veda töreninde gözyaşları sel oldu
İçeriği Görüntüle

2 ŞÜPHELİ İÇİN TUTUKLAMA TALEBİ

Soruşturma kapsamında şüpheli olarak tespit edilen B.Ç ve O.Ç’nin, dosya kapsamı, atılı suçun niteliği ve bilirkişi raporundaki kusur durumları dikkate alınarak Taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma suçundan tutuklanmaları talebiyle Sulh Ceza Hakimliğine sevk edildikleri bildirildi.

Savcılık, soruşturmanın titizlikle sürdüğünü belirtti.

Metro Inşaatı

KABATAŞ METRO ŞANTİYESİNDE YAŞANAN KAZA

Olayın gerçekleştiği Kabataş M7 metro istasyonu inşaatı, İstanbul’un ulaşım projeleri arasında önemli başlıklardan biri olarak öne çıkıyor. Son yıllarda çok sayıda büyük alt yapı projesinde benzer iş kazaları yaşanmış, özellikle iskele ve beton döküm hataları bu tür projelerde dikkat çeken risk faktörleri arasında yer almıştı.

Kabataş hattındaki çalışma alanı, yoğun yaya ve araç trafiğinin bulunduğu bir noktada yer alması nedeniyle sıkı güvenlik önlemleriyle yürütülüyordu. Yaşanan kazada bir işçinin hayatını kaybetmesi, iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına yönelik tartışmaları yeniden gündeme taşıdı.

METRO ŞANTİYELERİNDE İŞ GÜVENLİĞİ NEDEN KRİTİK?

Türkiye’de büyük ölçekli inşaat projelerinde en sık karşılaşılan iş kazaları arasında yüksekte çalışma kaynaklı düşmeler, iskele çökmeleri ve beton döküm aşamasındaki yapısal hatalar yer alıyor. Uzmanlara göre, bu tür kazaların büyük bölümü periyodik kontrollerin aksaması, malzeme dayanımı ile ilgili denetim eksiklikleri ve prosedür dışı uygulamalardan kaynaklanıyor.

Metro tünelleri, dar alan çalışması ve yüksek yük gerektiren operasyonlar nedeniyle risk seviyesinin özellikle yüksek olduğu yapılar olarak biliniyor. Bu nedenle hem yüklenici firmaların hem de taşeronların mevzuata uygunluk konusunda yüksek hassasiyet göstermesi gerekiyor.

Kaynak: Haber Merkezi