Manisa'nın Sarıgöl ilçesine bağlı Alemşahlı Mahallesi'nde Sulama Kooperatifi tarafından kurulan su dolum istasyonu hizmete alındı. Asar Yolu mevkisinde kurulan istasyon, orman yangınlarıyla mücadelede görev yapan ekiplerin su ihtiyacını karşılamasının yanı sıra bölgedeki üreticilerin sulama ve ilaçlama çalışmalarına da katkı sunuyor.

SU DOLUM İSTASYONU HİZMETE GİRDİ
Alemşahlı Mahallesi Sulama Kooperatifi tarafından hayata geçirilen su dolum istasyonu, özellikle yaz aylarında artan orman yangınlarına karşı hızlı müdahaleyi amaçlıyor. İstasyondan, yangın söndürme çalışmalarında kullanılan arazöz ve itfaiye araçları yararlanabiliyor. Aynı zamanda çiftçiler de tarımsal faaliyetlerinde ihtiyaç duydukları suyu bu noktadan temin edebiliyor.
SULAMA ALANI GENİŞLETİLDİ
Alemşahlı Sulama Kooperatifi Başkanı Ahmet Ur, gerçekleştirilen yatırımın bölge açısından önemli olduğunu belirtti. Bu yıl Manisa Büyükşehir Belediyesinden sağlanan üç bin metrelik sulama borusu desteği sayesinde mevcut sulama ağının genişletildiğini ifade eden Ur, yaklaşık üç bin dekarlık tarım arazisinin sulanarak üretime katkı sağlandığını kaydetti.
Ur, daha önce kooperatifin kendi imkanları ve önceki dönemlerde alınan desteklerle oluşturulan altyapının yeni yatırımlarla güçlendirildiğini söyledi.
HEDEF YANGIN HELİKOPTERLERİNİN DE KULLANABİLECEĞİ GÖLET
Kooperatifin yeni hedefinin Hisar mevkisinde bir gölet oluşturmak olduğunu aktaran Ahmet Ur, proje hazırlıklarının tamamlandığını belirtti. Tarım ve Orman Bakanlığı ile Orman Genel Müdürlüğünün desteğiyle hayata geçirilmesi planlanan göletin, hem orman yangınlarında görev yapan söndürme helikopterlerine su kaynağı oluşturması hem de tarımsal sulama amacıyla su depolanmasına imkan sağlaması hedefleniyor.
Kooperatif ayrıca yangın söndürme helikopterlerinin kullanabileceği bir gölet projesi için çalışma yürütüyor.




