İzmir Otogarı’nda yıllardır süren kriz yeni bir boyut kazandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, sözleşme süresi 14 Aralık 2023’te sona ermesine rağmen tahliye edilmeyen otogar için işletmeci firma İZOTAŞ’a haciz işlemi başlattı. Belediye, 217 bin 626 metrekarelik alanın haksız işgal edildiğini belirterek ecrimisil (işgal tazminatı) bedellerinin tahsilini sağlayacak yasal adımları devreye soktu.
İZMİR OTOGARI’NDA SÖZLEŞME SÜRESİ DOLDU
İzmir’de yıllardır süregelen otogar sorunları, hukuki bir çatışmaya dönüştü. İzmir Büyükşehir Belediyesi, sözleşme süresi 2023’te sona ermesine rağmen tahliye edilmeyen İzmir Otogarı için işletmeci firma İZOTAŞ’a haciz işlemi başlattığını açıkladı.
1997’de “yap-işlet-devret” modeliyle inşa edilen İzmir Otogarı’nın sözleşme süresi 25 yıl olarak belirlendi. 14 Aralık 2023’te sözleşme sona erdi. Pandemi gerekçesiyle 7 yıl ek süre talep eden İZOTAŞ, mahkeme kararıyla tahliyeyi durdurmayı başardı. Ancak belediye hem ilk derece hem istinaf mahkemelerinde süresi uzatma talebini kaybettirdi.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ'NDEN HACİZ İŞLEMİ
Belediye, 217 bin 626 metrekarelik otogar alanının haksız işgal edildiğini belirterek İZOTAŞ’tan ecrimisil talebinde bulundu. İZOTAŞ’ın yürütmeyi durdurma talebi reddedildi ve belediye, alacak tahsili için haciz işlemlerini başlattı.
İZOTAŞ bünyesindeki kiracılar ve otobüs işletmeleri için de yasal bildirimler yapılacak. Belediye, alacağın tamamı tahsil edilene kadar sürecin devam edeceğini duyurdu.
TAHLİYE SONRASI OTOGAR YENİLENECEK
Tahliyeye ilişkin tedbir kararı kaldırıldıktan sonra İzmir Otogarı’nda kapsamlı bir yenileme ve yeni işletme modelinin hayata geçirileceği bildirildi. Belediye, “En kısa vadede İzmir’in hak ettiği modern terminal yapısı oluşturulacak” açıklamasını yaptı.