2025 yılı otomotiv sektöründe rekabetin iyice kızıştığı bir dönem oldu. Liderlik koltuğu bu yıl da el değiştirmedi. Japon otomotiv devi Toyota, yılın ilk 6 ayında dünya genelinde gerçekleştirdiği 5,5 milyonluk satışla sektördeki açık ara üstünlüğünü korudu. Böylece şirket, "küresel çapta en çok araç satan marka" unvanını üst üste altıncı kez elde etti. Bu tarihi başarı hem iç pazarda hem de uluslararası arenada elde edilen güçlü satış performansının bir yansıması olarak dikkat çekti.
TOYOTA 2025’E DAMGA VURDU
Otomotiv sektörünün küresel devleri 2025 yılının ilk yarısında da kıyasıya rekabet etti. Fakat zirvedeki isim yine değişmedi. Japonya merkezli Toyota Motor, Ocak-Haziran döneminde dünya çapında gerçekleştirdiği 5,5 milyon araç satışıyla rakiplerini geride bırakarak liderliğini korudu. Şirket art arda altıncı kez “dünyanın en çok araç satan markası” unvanını aldı.
Toyota’nın açıkladığı yarıyıl verilerine göre, küresel satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,4 oranında artış gösterdi. Şirketin şimdiye dek kaydettiği en yüksek ilk yarı satış performansı olarak tarihe geçti.
Şirket yalnızca Japonya’da bir milyon adetlik satışa ulaşarak ülke içindeki satışlarını yüzde 27,4 artırdı. Bunun yanında yurtdışı pazarlarda da güçlü bir grafik çizen Toyota, deniz aşırı satışlarını yüzde 3,6 artışla 4,5 milyon adede taşıdı.
AMERİKA VE ÇİN PAZARINDA DA YÜKSELİŞ SÜRÜYOR
Toyota sadece genel satış rakamlarıyla değil, bölgesel performansıyla da dikkat çekti. ABD pazarında yılın ilk yarısında 1,24 milyon araç satan şirket, burada yüzde 4,2'lik bir büyüme kaydetti. Dünyanın en büyük ikinci otomobil pazarı olan Çin'de ise satışlar yüzde 6,8 artarak 837 bin 744 adede ulaştı.
Toyota’nın en yakın rakibi olan Alman otomotiv devi Volkswagen AG ise aynı dönemde 4,41 milyon araç satarak geçen yıla göre sadece yüzde 1,3’lük bir artış elde edebildi. Bu da Japon üreticiyle arasındaki farkın açıldığını gösteriyor. Toyota satış hacminde 1 milyondan fazla farkla rakibini geride bıraktı.
Toyota’nın başarısında grup şirketlerinin de önemli payı bulunuyor. Mini araç üreticisi Daihatsu ve kamyonet üreticisi Hino’nun satışları da genel toplam içinde yer aldı. Markaların katkısı Toyota'nın toplam hacmini daha da yukarı taşıdı.
Toyota’nın ilk yarıdaki performansı, yılın geri kalanında da liderlik için güçlü bir konumda olacağını gösteriyor. Elektrikli ve hibrit modellerdeki çeşitliliğini artıran şirket, sürdürülebilirlik stratejileriyle de sektördeki etkisini büyütmeye devam ediyor. Otomotiv dünyasında rekabet sürse de Toyota'nın bu ivmeyle 2025 yılını da zirvede tamamlaması kuvvetle muhtemel görünüyor.