Renault, hibrit teknolojisinde iddiasını bir adım öteye taşıyarak, Symbioz ve Espace SUV modellerini tamamen yenilenen E-Tech motor sistemiyle donattı. Yüksek verimlilik ve gelişmiş sürüş dinamikleri sunan yeni motorlar, hem çevre dostu hem de kullanıcı dostu bir deneyim vadediyor.
Symbioz E-Tech 160: C Segmentinde Ekonomik Atılım
C segmentindeki Renault Symbioz artık 1.8 litrelik E-Tech 160 tam hibrit motorla satışa sunuluyor. Önceki 1.6 litrelik versiyona göre 15 beygir ve 22 Nm tork artışı sağlayan yeni motor, performans ve tasarrufu dengede sunuyor.
Gelişmiş doğrudan enjeksiyon sistemi ve Atkinson çevrimine sahip motor, çok modlu akıllı dogbox şanzıman ile destekleniyor. İki elektrik motoruna entegre 1.4 kWh kapasiteli batarya sayesinde elektrikli sürüş menzili de iyileştirildi.
Aracın 0’dan 100 km/s hızlanması 9.1 saniyeye düşerken, ortalama yakıt tüketimi 100 km’de sadece 4.3 litreye kadar geriledi. Ayrıca yeni batarya ve motor yapısıyla toplam menzil 1000 kilometreye ulaştı. Araç artık 1000 kg çekme kapasitesine sahip.
Espace E-Tech 200: Geniş SUV’da Akıllı Hibrit Çözüm
Renault’nun büyük SUV modeli Espace, E-Tech 200 sistemiyle güçlendirilmiş yeni versiyonuyla daha dinamik hale geldi. Sistemde 130 beygir gücündeki 1.2 litrelik turbo benzinli motor, 50 kW’lık elektrik motoruyla birlikte çalışıyor. Bu yapıyı besleyen 2 kWh kapasiteli lityum iyon batarya, elektrikli modda sessiz ve tasarruflu sürüş sağlıyor.
Ayrıca sistemde yer alan küçük ikinci elektrik motoru, marş jeneratörü ve vites geçiş kontrolü gibi görevleri üstlenerek sürüş konforunu artırıyor. Güncellenen yazılım sayesinde otomatik dogbox şanzıman artık daha akıcı vites geçişleri sunuyor, özellikle şehir içi kullanımda sürüş daha keyifli hale geliyor.
Yeni Espace’ın birleşik yakıt tüketimi de dikkat çekici: 100 kilometrede sadece 4.8 litreye kadar gerilemiş durumda.