Dünya

Sosyal medya gelir kapısı oldu: Borçlarını kapattı, ayda 5 bin sterlin kazanmaya başladı

Bekar bir anne, borç içindeyken TikTok’ta paylaştığı videolarla binlerce takipçiye ulaştı. Kısa sürede gelirini artırarak 13 bin sterlinlik borcunu kapattı ve aylık 5 bin sterline kadar kazanç elde etti.

İngiltere’nin Leicester kentinde yaşayan bekar anne Roxanne Freeman, sosyal medyada içerik üreterek hayatını değiştirdi. Bir dönem ailesini geçindirebilmek için kredi kartlarını kullanan ve hatta karavan kaporası için dahi kartından harcama yapan Freeman, 2023 yazında 13 bin sterlinlik borcun altındaydı. Ancak TikTok’ta büyük beden kıyafet incelemeleri yaparak başladığı içerik üretimi sayesinde ayda 5 bin sterline kadar gelir elde etmeye başladı ve tüm borçlarını ödedi.

KIYAFET İNCELEME VİDEOSU İLE BAŞLADI

36 yaşındaki Freeman, Şubat 2024’te TikTok Shop’tan aldığı bir elbiseyi giyip denediği ve 1.000 takipçisiyle paylaştığı videodan sadece bir hafta içinde üretici firmadan 200 sterlin komisyon kazandı. Satış başına yüzde 10 kazandıran bu yöntemin ardından başka firmalardan da ürün inceleme teklifleri almaya başladı. İkinci ayında 600 sterlin kazanan Freeman, zamanla gelirini artırarak günde 2-3 saat çalışmayla ayda 5 bin sterline kadar çıkardı. Şu anda 50 bine yakın takipçisi olan Freeman, eski işinden ayrılarak yalnızca sosyal medya gelirleriyle geçimini sağlıyor.

ÇİFT DE TİKTOK’TAN GELİR SAĞLIYOR

Roxanne gibi sosyal medyadan gelir elde edenler arasında Holly ve Diego Hernandez çifti de yer alıyor. Leicester’da yaşayan çift, TikTok’ta günlük yaşamlarını ve ilişkilerini paylaşarak yaklaşık 300 bin takipçiye ulaştı. Ayda 5 bin sterline kadar kazanç sağlayan çift, hem TikTok Creator Fund’dan hem de videolarında belirli şarkıları kullanmaları karşılığında plak şirketlerinden ödeme alıyor. Gelirlerini yönetmek için bir muhasebeciyle çalışmaya başlayan çift, şirketleşerek faaliyetlerini sürdürüyor.

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI YAYGINLAŞIYOR

Leicester’da sosyal medya danışmanlığı yapan Estelle Keeber, 2017’de kadın girişimcilere yönelik bir Facebook grubu kurduktan sonra kendi danışmanlık şirketini açtı. İlk iki yılda 1,2 milyon sterlin ciro yapan Keeber, sosyal medya üzerinden organik pazarlamanın markalar için kalıcı bir yöntem olduğunu vurguluyor. Şimdi ise içerik üreticilerini okullarla buluşturacak bir sosyal girişim projesi üzerinde çalışıyor.