Gündem

Türkiye'nin en değerli markaları belli oldu! Zirve şaşırtmadı

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılı için “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” raporunu tamamladı. 2007’den beri düzenli olarak yayımlanan bu liste, sermaye piyasasındaki markaların sayısındaki artış nedeniyle 100 markadan 125 markaya genişletildi.

Türk Hava Yolları (THY), uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın 2025 “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” listesinde 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle bir kez daha liderliğini korudu. 2007’den beri yayımlanan ve bu yıl 100’den 125 markaya genişletilen listede, THY zirvedeki yerini sağlamlaştırdı.

İkinci sırada 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik yer alırken, İş Bankası 1 milyar 240 milyon dolarlık değeriyle bir basamak yükselerek üçüncülüğü elde etti. Geçen yılın üçüncüsü Vestel ise 928 milyon dolarla dördüncü sıraya geriledi. İlk 10’da Ford Otosan (905 milyon dolar), Ziraat Bankası (875 milyon dolar), LC Waikiki (828 milyon dolar), Garanti BBVA (721 milyon dolar), Yeni Rakı (590 milyon dolar) ve Vakıfbank (386 milyon dolar) sıralandı.

TOGG Kaçıncı Sırada Yer Aldı

Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası TOGG, 179 milyon dolarlık değeriyle geçen yılki 20’nci sıradaki yerini korudu. Listeye bu yıl 24 yeni marka eklendi: Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 125 markanın toplam değerinin geçen yıla göre %15,6 artarak 14,7 milyar dolardan 17 milyar dolara ulaştığını belirtti. İlgüner, “LC Waikiki, Mavi ve Koton gibi hazır giyim markaları, yurt dışı satışlarıyla değerlerini artırıyor. Bu, sektörde markalaşmanın önemini gösteriyor,” dedi. Ayrıca, mobilite ve yazılım markalarının listede artmasıyla yapısal dönüşüm sinyallerinin güçlendiğini vurguladı. Havacılık ve savunma sanayisinde ASELSAN ve TUSAŞ gibi markaların küresel çapta değerlerini yükselttiğini de ekledi.

Brand Finance'ın araştırmasına göre, Türkiye'nin en değerli ilk 20 markası ve 2025 yılı marka değerleri (milyon dolar) şu şekilde:

2025 2024 Marka İş kolu 2025 Marka Değeri
1 1 Türk Hava Yolları Hava Yolu 2.266
2 2 Arçelik Dayanıklı Tüketim 1.645
3 4 İş Bankası Banka 1.240
4 3 Vestel Dayanıklı Tüketim 928
5 6 Ford Otosan Otomotiv 905
6 7 Ziraat Bankası Banka 875
7 9 LC Waikiki Hazır Giyim 828
8 5 Garanti BBVA Banka 721
9 23 Yeni Rakı Alkollü İçecek 590
10 12 Vakıfbank Banka 386
11 10 Akbank Banka 345
12 8 Yapı Kredi Banka 308
13 14 Anadolu Efes Alkollü İçecek 304
14 15 Ülker Gıda 302
15 16 BİM Perakende 293
16 17 Petrol Ofisi Akaryakıt 262
17 11 Turkcell Telekomünikasyon 262
18 19 Şişe Cam Kimya 240
19 18 Migros Perakende 218
20 20 Togg Otomotiv 179