Samandağ Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen soruşturmada, şüphelilerin yurt dışında çalışmamış kişilere sahte pasaport ve belgeler düzenleyerek "yurt dışı hizmet borçlanması" yoluyla emeklilik sağladıkları belirlendi. Operasyon sonucunda 72 kişinin usulsüz işlem dosyası tespit edilirken, 8 adrese yapılan baskınlarda çok sayıda dijital materyal ve nakit para ele geçirildi.
2011'DEN BU YANA SÜREN "SAHTE EMEKLİLİK" AĞI
Emniyet ekiplerinin titiz çalışmaları neticesinde, şüphelilerin profesyonel bir yöntemle devleti milyonlarca lira zarara uğrattığı anlaşıldı. İrtibatlı oldukları şirketler üzerinden kişileri "hayali çalışan" olarak sisteme dahil eden şebeke üyelerinin, özellikle yurt dışı hizmet borçlanmasını suistimal ettiği tespit edildi.

60 MİLYON LİRALIK KAMU ZARARI
Operasyon kapsamında ele geçirilen belgeler, vurgunun boyutunu gözler önüne serdi. Sahte pasaportlar ve resmi evraklar üzerinden 72 kişinin usulsüz emeklilik işleminin yürütüldüğü belirlenirken, kamunun toplamda 60 milyon lira zarara uğratıldığı saptandı. Bir kısmı halihazırda emekli maaşı alan, bir kısmı ise emeklilik aşamasında olan şahıslarla ilgili incelemeler sürüyor.
EŞ ZAMANLI OPERASYONLA YAKALANDILAR
Hatay ve Ankara'da belirlenen 8 adrese düzenlenen eş zamanlı baskınlarda şüpheliler kıskıvrak yakalandı. Yapılan aramalarda şu materyallere el konuldu:
-
Resmi Belgeler: 17 adet sahte pasaport ve 2 adet sahte kimlik kartı.
-
Nakit: 3 bin 510 dolar ve 21 bin lira.
-
Kanıtlar: Yurt dışı hizmet borçlanma belgeleri ve dijital materyaller.
ADALET ÖNÜNE ÇIKARILDILAR
Gözaltına alınan 9 şüpheli, emniyetteki sorgularının ardından adliyeye sevk edildi. Hakim karşısına çıkan zanlılardan 7'si tutuklanarak cezaevine gönderilirken, 2 şüpheli hakkında adli kontrol şartı uygulandı. Başsavcılığın, usulsüz emekli edilen diğer şahıslar hakkındaki soruşturması devam ediyor.





