Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hayata geçirdiği yeni düzenleme ile yeme içme sektöründe önemli bir değişiklik başlıyor. Yeni uygulamayla birlikte, ulusal çapta zincir şeklinde hizmet veren kafe ve restoranlarda sunulan yiyecek ve içeceklerin içerikleri ile enerji değerlerinin tüketicilere açık şekilde sunulması zorunlu hale geliyor.
1 Temmuz itibarıyla başlayacak uygulamayla birlikte menüler daha şeffaf hale gelecek.
MENÜLERDE KALORİ VE İÇERİK BİLGİSİ YER ALACAK
Yeni düzenleme kapsamında müşterilere sunulan tüm yiyecek ve içeceklerin içerikleri ile kalori değerleri menülerde açıkça belirtilecek.
Bilgilendirme yalnızca basılı menülerle sınırlı kalmayacak. Yazı tahtaları, broşürler, dijital ekranlar ve karekod (QR) sistemleri üzerinden de tüketicilere detaylı bilgi sunulacak.
Böylece vatandaşlar sipariş vermeden önce tüketecekleri ürünlerin içeriği ve enerji değeri hakkında bilgi sahibi olabilecek.
GRAMAJ DETAYLARI DA PAYLAŞILACAK
Uygulama kapsamında bazı ürünlerde içeriklerin gramajları da menülerde yer alacak.
Örneğin, bir et yemeğinin hazırlanmasında kullanılan et miktarı ile soğan, domates, biber, tereyağı ve baharat gibi bileşenlerin detaylarının yanı sıra toplam kalori değeri de tüketiciye sunulabilecek.
ALERJEN VE ALKOLLÜ İÇERİKLER AYRI BELİRTİLECEK
Yeni düzenlemeyle birlikte alerjen maddeler ile alkol ve domuz kaynaklı bileşenlerin de menülerde belirgin şekilde gösterilmesi zorunlu olacak.
Söz konusu bilgilerin farklı punto, özel yazı stili veya dikkat çekici bir arka plan rengi kullanılarak menüde öne çıkarılması gerekecek.
Yetkililer, düzenlemenin tüketicilerin bilinçli tercih yapmasını sağlamayı ve gıda güvenliğini artırmayı amaçladığını belirtiyor.
UYGULAMA 1 TEMMUZ'DA BAŞLIYOR
Ulusal çapta zincir şeklinde faaliyet gösteren işletmelerin yeni uygulamaya en geç 1 Temmuz itibarıyla geçmesi gerekiyor.
Yeni dönemde, tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin içeriği konusunda daha şeffaf bir bilgilendirme sistemine erişmesi hedefleniyor.






