Adil Karaismailoğlu kimdir, nerelidir, kaç yaşında
Adil Karaismailoğlu, 19 Mayıs 1969’da Trabzon’da doğdu. Eğitim hayatına Trabzon’da başlayan Karaismailoğlu, ardından Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nden Makine Mühendisliği diploması aldı. Üniversite sonrası kamu görevlerine yönelen Karaismailoğlu, şehircilik ve ulaşım alanındaki bilgisini daha da ileri taşımak için Bahçeşehir Üniversitesi Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yönetimi bölümünde yüksek lisans yaptı.Bugün 56 yaşında olan Karaismailoğlu, hem mühendis hem de siyasetçi kimliğiyle öne çıkıyor.
İstanbul’daki ulaşım projelerinin öncüsü
1995 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü’nde göreve başlayan Karaismailoğlu, kısa sürede farklı kademelerde yükseldi. İETT’de mühendislik ve idari görevler, ardından Trafik Müdür Yardımcılığı, Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, Ulaşım Daire Başkanlığı ve Genel Sekreter Yardımcılığı görevlerini üstlendi. Bu dönemde İstanbul Ulaşım Master Planı, Trafik Güvenliği Master Planı, Lojistik Master Planı gibi kritik projeleri hayata geçirdi. Şehrin toplu taşıma sistemlerinde akıllı ulaşım teknolojilerini uygulamaya koydu; Trafik Kontrol Merkezi, mobil ulaşım uygulamaları ve raylı sistem yatırımları Karaismailoğlu’nun en çok dikkat çeken çalışmaları arasında yer aldı.Bakanlık kariyeri ve siyasi yükselişi
2019 yılında merkezi yönetimde görev almaya başlayan Karaismailoğlu, Eylül 2019’da Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcılığı’na atandı. Başarılı çalışmaları sonrası 28 Mart 2020’de Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanı oldu. 2023 seçimlerinde ise AK Parti Trabzon milletvekili olarak TBMM’de görev üstlendi. Bu süreçte hem siyaset hem de teknik bilgi birikimini birleştirerek ulaştırma projelerinde aktif rol aldı.2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı vizyonu
Bakanlık döneminin en önemli projesi, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı oldu. Bu planla Türkiye’nin ulaşım ve lojistik altyapısının dönüştürülmesi hedeflendi. Planın öne çıkan başlıkları şöyle:- Demiryolu yolcu payı %1’den %6,2’ye çıkarılacak.
- Yük taşımacılığı demiryolu payı %5’ten %22’ye yükseltilecek.
- Bölünmüş yol ağı, 6 bin km’den 38 bin km’ye ulaşacak.
- Demiryolu hat uzunluğu, 13 bin 22 km’den 28 bin 590 km’ye çıkarılacak.
- Havalimanı sayısı 56’dan 61’e yükselecek.
- Lojistik merkez sayısı 13’ten 26’ya çıkarılacak.
- Karbon emisyonunu azaltıcı, iklim dostu, enerji verimli ulaştırma projeleri ön planda olacak.