Dünyaca ünlü içecek markası Coca-Cola, Avrupa’daki bazı zincir marketlerden ürünlerini geri çekme kararıyla gündeme geldi. Bu gelişmenin arkasında ise uluslararası düzeyde yaşanan bir ticari anlaşmazlık yer alıyor.
Promosyon ve Pazarlama Şartlarında Anlaşmazlık
Coca-Cola’nın dağıtım ve pazarlama faaliyetlerini Avrupa’da yürüten Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) ile uluslararası satın alma grubu Epic arasında, özellikle pazarlama koşulları üzerinde uzlaşma sağlanamadı. Mağaza içi promosyonlar ve ortak reklam kampanyaları gibi başlıklar fikir ayrılığı yaşadığı ana konuların başında geliyor.
Büyük Market Zincirleri Ürünleri Raflardan İndiriyor
Yaşanan anlaşmazlık sebebiyle Avrupa'nın önde gelen perakende zincirleri, bazı Coca-Cola ürünlerini satıştan kaldırmaya başladı. Markanın çok satan ürünleri yaşanan bu durumlardan etkilenmedi. Markanın az satan, çok talep almayan ürünleri ise raflara veda etmeye başladı.
Bazı Ürünlerin Üretimi Durduruldu
Şirket, yaşanan süreç nedeniyle bazı ürünlerin üretimini geçici süreyle durdurduğunu açıkladı. Bu gelişme, Coca-Cola’nın Avrupa’daki faaliyetlerini sınırlı da olsa etkileyebilir. Yine de markanın küresel ölçekteki geniş dağıtım ağı sayesinde tüketicilerin temel ürünlere erişiminde büyük bir aksama beklenmiyor.