SÖZCÜ’den Başak Kaya’nın haberine göre, Çorlu Tren Kazası’nda 25 kişinin yaşamını yitirdiği dönemde TCDD Genel Müdürü olan İsa Apaydın’ın, görevden ayrıldıktan sonra özel sektörde kamudan toplam 1.6 milyar liralık 38 ihale aldığı ortaya çıktı. Hakkında yargılama izni verilmeyen Apaydın’ın yönetici olduğu şirketlerin kısa sürede büyük sermaye artışı ve geniş çaplı kamu projeleri aldığı belirlendi.
İHALELERİN ALINMASI GÜNDEME TAŞINDI
CHP İzmir Milletvekili Ümit Özlale, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın TBMM’deki bütçe görüşmelerinde konuyu gündeme getirdi. Özlale, Apaydın’ın hissedarı olduğu Deha Altyapı A.Ş.’nin bakanlık bünyesinde toplam 1.6 milyar lira değerinde 38 ihale kazandığını belirterek kamu ihalelerinin kapsamını sorguladı. Şirketin 2019’da 30 milyon TL olan sermayesinin 2022’de 150 milyon TL’ye yükseldiği ifade edildi.
ŞİRKETİN ALDIĞI PROJELER
Apaydın’ın en büyük hissedarı olduğu şirketin, TCDD’den Fevzipaşa-Gaziantep-İslahiye demiryolu deprem hasarı onarım işini üstlendiği kaydedildi. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığı’ndan Nurdağı-Hassa, Karacabey-Susurluk ve Gaziantep-Şahinbey yolları dahil 17 proje aldığı ve bu projeleri tamamladığı belirtildi. Şirketin halen Nurdağı-Musabeyli, Kozan-Feke, Erdemli-Taşucu, Antalya Çevre Yolu, Orhaneli-Dursunbey, Mardin-Midyat ve Silifke Gülnar yollarının yapım çalışmalarını sürdürdüğü aktarıldı.
TCDD’DEKİ GÖREV DÖNEMİ
Apaydın’ın Nisan 2016-Eylül 2019 arasında TCDD Genel Müdürlüğü görevinde bulunduğu dönemde Çorlu’daki kazanın yanı sıra Ankara’da 9 kişinin yaşamını yitirdiği başka bir tren kazasının da meydana geldiği hatırlatıldı. Kazalarda hayatını kaybedenlerin ailelerinin yaptığı suç duyurularına rağmen Apaydın hakkında yargılama izni verilmedi.
NE OLMUŞTU?
8 Temmuz 2018’de Edirne-İstanbul seferini yapan trenin Çorlu’nun Sarılar Mahallesi yakınlarında raydan çıkarak devrilmesi sonucu 25 kişi hayatını kaybetmiş, 317 kişi yaralanmıştı. 9 yaşındaki Oğuz Arda Sel’in de yaşamını yitirdiği kazaya ilişkin 2021 tarihli bilirkişi raporunda bölgedeki menfezin hizmet ömrünü tamamladığına işaret edildi. 2023 tarihli ek raporda ise TCDD’nin asli kusurlu olduğu kaydedildi. Oğuz Arda Sel’in annesi Mısra Öz, kaza sürecinde TCDD’nin en üst yöneticilerinin ve Ulaştırma Bakanlığı’nın da yargılama sürecine dahil edilmesi talebini sürdürüyor.