Bursa’da bulunan Mudanya Devlet Hastanesi yerleşkesi, bu kez tıp dünyasındaki bir gelişmeyle değil, hastane bahçesine kadar inen yaban domuzu sürüsüyle gündeme geldi. Hastane odalarından pencerelere çıkan hasta ve hasta yakınları tarafından kaydedilen görüntülerde; yetişkin yaban domuzları ve yavrularının yerleşke içerisinde hiçbir engelle karşılaşmadan, rahatça dolaştığı anlar anbean kameraya yansıdı.

GECE VARDİYASINDA GÜVENLİK RİSKİ

Ortaya çıkan bu görüntüler, kamu kurumundaki fiziki güvenlik önlemleri yeniden tartışmaya açtı. Özellikle gece saatlerinde görev yapan sağlık personeli, acil servise giriş-çıkış yapan hastalar ve refakatçiler için ciddi bir yaralanma ya da saldırı riski oluşturan bu durum, bölge sakinleri ile hasta yakınlarının tepkisini çekti. Vatandaşlar, vahşi hayvanların bir devlet hastanesinin kalbine kadar nasıl bu kadar kolay sızabildiğini sorguluyor.

"YİYECEK ATIKLARI VE TAŞ FIRIN HAYVANLARI ÇEKİYOR" İDDİASI

Bölge halkı ve bazı hastane çalışanları, yaban hayatının yerleşkeye dadanmasının arkasında ciddi çevre kontrolü eksiklikleri olduğunu öne sürüyor. Hastane çevresinde bulunan kedi-köpek barınaklarına kontrolsüzce bırakılan mamalar ile hastane bahçesinde yer alan taş fırın/mangal alanındaki yiyecek kalıntılarının yoğun bir koku yaydığı belirtiliyor.

Bu atıkların yabani hayvanlar için adeta bir beslenme istasyonu işlevi gördüğü belirtilirken, hastane yönetiminin ve yerel yönetimlerin konuyla ilgili harekete geçerek gerekli önlemleri alması bekleniyor.

CHP’den 5 isim için kritik karar!
CHP’den 5 isim için kritik karar!
İçeriği Görüntüle

Kaynak: HABER MERKEZİ