Gümüşhane'nin merkez ilçesine bağlı Dumanlı köyü sınırlarında yer alan Santa Harabeleri, kış mevsiminin ardından yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı.
Tarihi yapıları, doğal güzellikleri ve mistik atmosferiyle dikkat çeken bölge, yeni turizm sezonunun başlamasıyla birlikte doğa ve tarih tutkunlarının uğrak noktalarından biri oldu.
TARİHİ YERLEŞKE YENİDEN CANLANDI
Doğu Karadeniz'in önemli kültürel mirasları arasında gösterilen Santa Harabeleri, kış aylarında etkili olan yoğun kar yağışı ve olumsuz hava koşulları nedeniyle bir süre ulaşıma kapanmıştı. Havaların ısınmasıyla birlikte yeniden erişime açılan tarihi yerleşke, ziyaretçilerin ilgisini çekmeye başladı.
Kuruluş tarihi konusunda farklı görüşler bulunan ve yedi mahalleden oluşan Santa Harabeleri; tek ve iki katlı taş evleri, kiliseleri, okulları, çeşmeleri ve şelaleleriyle geçmişin izlerini günümüze taşıyor. Bölge, geleneksel sivil mimari örnekleriyle de dikkat çekiyor.
DOĞAL GÜZELLİKLER ZİYARETÇİLERİ BÜYÜLÜYOR
Bu yıl etkili olan yoğun yağışların ardından debisi artan dere ve şelaleler, tarihi Taşköprü ve rengârenk çiçeklerle kaplanan doğa, bölgeye gelen ziyaretçilere eşsiz manzaralar sunuyor. Özellikle orman gülleriyle süslenen patikalar, doğaseverlerden tam not alıyor.
Santa Harabeleri'ni ilk kez ziyaret eden Mehmet Kaçan, bölgeye ulaştıklarında yoğun sisle karşılaştıklarını ancak sisin dağılmasıyla birlikte muhteşem manzaraların ortaya çıktığını belirtti. Kaçan, tarihi yapılar, Taşköprü, şelaleler ve doğal atmosferden büyük etkilendiğini ifade ederek bölgeyi yeniden ziyaret etmek istediğini söyledi.
"İSVİÇRE BURALARIN YANINDA SOLDA SIFIR KALIR"
Uzun yıllar profesyonel turist rehberliği yaptıktan sonra emekli olan Ruhi Yıldırım da Santa Harabeleri'ne ilk kez geldiğini belirterek bölgeye hayran kaldığını dile getirdi. Gümüşhane ve çevresindeki vadilerin, yaylaların ve doğal güzelliklerin etkileyici olduğunu söyleyen Yıldırım, "Bu coğrafya gerçekten eşsiz. İsviçre'yi de gördüm ancak buraların doğal güzellikleri çok daha etkileyici" ifadelerini kullandı.
"SANKİ BAŞKA BİR BOYUTA GEÇTİK"
Fransızca turist rehberliğinden emekli olan ve milli yelken hakemi olarak görev yapan 70 yaşındaki İnci Doğusel ise Santa yolculuğunu unutulmaz bir deneyim olarak tanımladı.
Sisli yolların zaman zaman tedirginlik oluşturduğunu ancak bölgeye ulaştıklarında farklı bir atmosferle karşılaştıklarını belirten Doğusel, Türkiye'nin doğal ve kültürel zenginliklerini keşfetmeye devam edeceklerini söyledi.