CW Enerji Yağlı Güreş Ligi’nde yapılan ilk 4 etabın tamamında finale kalan Feyzullah Aktürk, bu karşılaşmaların 3’ünü kazanarak lig şampiyonluğu yolunda önemli bir avantaj elde etti.

Önceliğinin Kırkpınar olduğunu belirten Aktürk, “Edirne bizim çocukluk hayalimiz. Küçüklüğümüzden bu yana hayalimiz o altın kemer. Şu anda da kendimizi oraya yakın hissediyoruz.” ifadelerini kullandı.

ASKİ Spor’daki çalışma ortamına dikkati çeken milli güreşçi, takım olarak kenetlendiklerini ve Kırkpınar öncesindeki son hazırlık dönemini en iyi şekilde tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.

Favori isimlerden biri olarak gösterilmesinin üzerinde yönetemeyeceği bir baskı oluşturmadığını anlatan Aktürk, Sarayiçi Er Meydanı’na çıktığında atmosferin ve seyirci desteğinin duyguları değiştirebildiğini kaydetti.

Feyzullah Aktürk, Ankara ile memleketi Manisa’nın uzun süredir altın kemere hasret olduğunu belirtti. Son yıllarda Antalya temsilcilerinin Kırkpınar’daki başarısına işaret eden Aktürk, kemeri yeniden farklı bir şehre götürmek istediklerini dile getirdi.

Geçen yıl finalde karşılaştığı son başpehlivan Orhan Okulu’nun da ASKİ Spor’a katıldığını hatırlatan Aktürk, aynı kulüpte yer alsalar da her sporcunun kendi hedefi bulunduğunu söyledi.

Serbest stilde uluslararası organizasyonlarda Türkiye’yi temsil etmenin kendisinde daha büyük stres oluşturduğunu ifade eden Aktürk, minder güreşlerinde yapılacak küçük bir hatanın saniyeler içinde sonucu değiştirebildiğini belirtti.

Yağlı güreşte sık sık puanlama bölümünü beklediği yönündeki eleştirilere de cevap veren Aktürk, aslında yağlı güreş altyapısından geldiğini ve Kırkpınar’da minik-2 boyunda derecesinin bulunduğunu hatırlattı.

Eleştirilerin kendisini geliştirmeye yönelttiğini vurgulayan başpehlivan, üst düzey rekabetin yaşandığı karşılaşmaların büyük bölümünün puanlamaya kaldığını söyledi. Aktürk, lig klasmanında İsmail Koç ile birlikte en fazla sırt aşağı galibiyet alan isimlerden biri olduğunu da aktardı.

ASKİ Spor Yağlı Güreş Takımı Koordinatörü Şaban Yılmaz ise Kırkpınar’a iddialı gittiklerini belirterek altın kemeri Ankara halkına armağan etmek istediklerini söyledi. Başkente kemeri son olarak 2016 yılında Recep Kara’nın getirdiğini hatırlatan Yılmaz, “Temennimiz, Kızılay’da altın kemerle tur atmak.” dedi.

Yorumlar
Spor Muhabiri