İnsanlık tarihinin en önemli icatlarından birisi olan otomobil, tarih boyunca insan hayatını kolaylaştırma ve toplumlar arasındaki etkileşimi kolaylaştırmasıyla anıldı.
Sağladığı kolaylığa ek olarak büyük bir sanayi endüstrisi anlamına gelen otomobiller, üretildiği ülkelere büyük avantaj sağlamasına ek olarak piyasadaki pazar gücünü elinde bulundurmasını sağladı. Bu pazara bir çok ülkeden çok sonra TOGG ile giren Türkiye, seneler önce kendi topraklarında bir araba üretme girişiminde bulunmuştu.
Türkiye topraklarında tasarlanan ve üretilen ilk otomobil olan Devrim 1961 yılında üretildi. Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla yapılan araba Eskişehir'de tam 129 gün içerisinde hazırlandı.
24 mühendis gecesini gündüzüne katarak 4 prototip üretti. 29 Ekim 1961 gününe yetiştirilmesi için uğraşılan arabalardan bir tanesinin cilası, görücüye çıkacağı Ankara'ya giderken trende yapıldı.
Kutlamalar için Ankara'da sürülen devrim arabası bir talihsizlik yaşadı. Siyah renkli olan araba Cumhurbaşkanı Gürsel binip hareket ettikten 100 metre sonra durdu. Gürsel ise arabadan indi ve krem renkli Devrim'e binip Anıtkabir'e sorunsuz bir şekilde ulaştı.
Devrim, kısıtlı süre zarfında yapılıp görücüye çıkarılması ve duraksama haricinde yolculuğunu tamamlamasına karşın bazı gazetelerde yaşanan durum alay konusu oldu. "Devrim 100 metre gitti ve durdu" manşetleri ile yaşanan durum mizah malzemesi yapıldı.
Devrim, törende kullanılmasının ardından tarih sahnesinden silindi. Seri üretimi yapılmayan araba, nesiller boyunca adından söz ettirmeye devam etti.