Hürkuş’un sahip olduğu stratejik donanımlar yakından incelendiğinde, gövde altında bulunan altı adet harici istasyon kapasitesi Hürkuş’un en dikkat çekici özelliklerinden birisidir. Bu sayede Hürkuş’un yalnızca bir eğitim uçağı olmadığını, aynı zamanda yakın hava desteği sağlayan ve hafif taarruz görevlerinde etkin şekilde kullanılabildiğini özetliyor.
OPERASYONEL ÇEVİKLİĞİ ARTIRAN MÜHENDİSLİK
Hürkuş’un kokpitinde, klasik analog göstergeler yerine, jet uçaklarında kullanılanlara benzer tamamen dijital aviyonikler (cam kokpit) bulunuyor. Bu modern arayüz, yeni mezun teğmen pilotların jet sınıfı savaş uçaklarına geçiş sürecini hızlandırarak eğitimde kritik rol üstleniyor.
Bununla birlikte, bir diğer temel gücü ise iniş takımlarının dayanıklılığıdır. Pistteki zorlu kalkış ve inişlere uygun olarak sertleştirilen iniş takımları, Hürkuş’un standart pistlerin yanı sıra zorlu koşullarda iniş kalkış yapabilmesine olanak sağlıyor. Bu tasarım detayı, özellikle Afrika ve Orta Asya gibi altyapısı kısıtlı bölgelere sahip ülkelerin dikkatini çeken ciddi bir avantaj sunuyor.
Düşük yoğunluklu harekat sahasında kritik önem taşıyan bir diğer mühendislik başarısı ise uçağın akustik tarafıdır. Hürkuş’un motor sesi, düşman unsurları tarafından fark edilmesini akustik açıdan zorlaştırmak amacıyla belirli ses frekansları aralıklarını aktif olarak baskılayan spesifik bir tasarıma sahiptir. Böylece düşük görünürlük ve gizlilik açısından operasyonel etkinliği artırıyor.
Hürkuş, sahip olduğu bu özelliklerle, sadece Türk Savaş pilotlarının eğitimi süresince destek olmakla kalmayıp, aynı zamanda düşük maliyetli, yakın hava destek uçağı olarak uluslararası savunma sanayii pazarında etkili oluyor.





