Azerbaycan'ın İran'ın zor günlerinde sergilediği desteği ve insani yardımları anımsatan Kalibaf, Aliyev'e teşekkürlerini sunarken; Aliyev, savaşın acılarını geçmişte bizzat yaşayan iki ülke olarak bölgede barışın tesisi için ortak irade sergilenmesi gerektiğini belirtti.
"DOST ÜLKE AZERBAYCAN YANIMIZDA YER ALDI"
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, savaş sürecinde yaşanan acılara değinerek, "İran bu süreçte dostlarını ve düşmanlarını tanıdı. Azerbaycan, İran ile iyi komşuluk ilişkilerine bağlı kalarak zor günümüzde halkımızın yanında durdu. Bu destek hafızalarımızda daima yaşayacaktır" dedi. Kalibaf, Azerbaycan devletinin ve halkının sergilediği dayanışmanın ikili ilişkileri güçlendirdiğini ifade etti.

ALİYEV'DEN "KALICI BARIŞ" VURGUSU
Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, savaşın bölge ülkeleri için yarattığı olumsuz sonuçlara dikkat çekerek, ateşkesin sağlanmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. "Arzu ediyorum ki bölgemizde hiçbir savaş olmasın" diyen Aliyev, hem Azerbaycan hem de İran'ın geçmişteki savaşlardan büyük dersler çıkardığını ve gelecekte kalıcı istikrarın bölgenin refahı için tek yol olduğunu vurguladı.

DİPLOMASİDE DAYANIŞMA MESAJI
Aliyev, süreç boyunca İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği telefon görüşmelerinin ve üst düzey temasların, iki ülke arasındaki "stratejik komşuluk" hukukunun bir gereği olduğunu belirtti. Bakü'de düzenlenen İSİPAB 20. Konferansı marjında gerçekleşen bu görüşme, bölgedeki jeopolitik gelişmelerin ışığında iki ülke arasındaki ilişkilerin yumuşama ve iş birliği ekseninde ilerlediğini teyit etti.





