Sosyal medyada paylaşılan bir video, ilk buluşmalarda hesabın kim tarafından ödenmesi gerektiği tartışmasını yeniden gündeme taşıdı.
İlk buluşmasında yaşadıklarını anlatan bir kadın, buluşmaya gittiği kişinin sürekli yabancı kelimeler kullandığını ve teknoloji ile yapay zekadan bahsettiğini söyledi.
"KONUŞTUKLARINI ANLAMADIM"
Kadın, buluşmanın başında karşı tarafın yemek teklifinde bulunduğunu belirterek, "Önce bir yemek yiyelim istersen dedi. Ben de ayak uydurmak anlamıyla kabul ettim. Makarna söyledim, o da hamburger söyledi. Ardından kahve içtik, tatlı söyledik" ifadelerini kullandı.
Buluşma boyunca karşı tarafın konuşma tarzından rahatsız olduğunu dile getiren kadın, "Bütün konuşmalarında sürekli yabancı kelimeler kullanıyordu. O kadar üst seviye ve iş hayatında kullanılan kelimelerdi ki hiçbir şey anlamadım. Havalı görünmeye mi çalışıyordu anlamadım" dedi.
Kadın, "Sürekli araya yabancı kelimeler sıkıştırıyordu. Sağlık çalışanıyım ben, o kelimeleri nereden bileyim?" sözleriyle de yaşadığı durumu anlattı.
"YAPAY ZEKA VE TEKNOLOJİDEN BAHSEDİYORDU"
Karşı tarafın sürekli teknoloji ve yapay zeka konularını gündeme getirdiğini belirten kadın, "Ben zaten o anda bize göre olmayacağını anladım. Çok yumuşak bir çocuktu. Sürekli teknolojiden, yapay zekadan bahsediyordu. Bana eski ilişkilerinden ya da hoşlandığı şeylerden bahsetmesini tercih ederdim" diye konuştu.
Kadın ayrıca, "Çok kafa açıyordu. Teknolojiden, yapay zekadan bahsediyordu. Bunları ne yapacağım ben?" ifadelerini kullandı.
HESAP TARTIŞMASI GÜNDEM OLDU
Kadının anlatımına göre, buluşmanın sonunda gelen hesap garson tarafından erkeğe uzatıldı. Ancak genç adamın "Ne yapsak?" diye sorması üzerine şaşkınlık yaşadığını söyledi.
"Bugüne kadar çıktığım hiçbir erkek bana hesap ödetmedi, cüzdanıma bile dokundurtmadı" diyen kadın, yaşadığı şaşkınlığı, "Bana 'Ne yapsak?' dediğinde resmen kal geldi. Hiç böyle bir şey beklemiyordum" sözleriyle anlattı.
Kadın, "Ben ödeyebilirim dedim. O da 'İyi peki, öyle yapalım' dedi. O an 'Senin centilmenliğine' dedim. İlk buluşmada hesabı erkek öder, bu bana göre evrensel bir kural" ifadelerini kullandı.
Öte yandan kadın, tüm masrafların sürekli erkek tarafından karşılanmasını savunmadığını belirterek, "Ben sürekli hesabı erkek ödesin diyen biri değilim. İlk buluşmada davet eden tarafın hesabı ödemesi gerektiğini düşünüyorum. Sonrasında ben de tatlı ısmarlarım ya da başka bir yerde hesabı ödeyebilirim" dedi.
Sosyal medyada kısa sürede gündem olan paylaşım, kullanıcıları ikiye böldü. Bazı kullanıcılar hesabın ortak ödenmesini savunurken, bazıları ise ilk buluşmada hesabı erkeğin ödemesi gerektiğini dile getirdi.





