Japonya’da 5,9 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Ülkenin doğu kesimlerinde kaydedilen sarsıntının merkez üssü ve derinliğine ilişkin bilgiler ABD Jeolojik Araştırma Merkezi tarafından açıklandı.
ABD Jeolojik Araştırma Merkezi’nin verilerine göre depremin merkez üssü, Japonya’nın Noda şehrinin yaklaşık 50 kilometre doğu-kuzeydoğusu olarak belirlendi. Yerin 35 kilometre derinliğinde meydana gelen deprem, çevredeki yerleşim yerlerinde de hissedildi.
JAPONYA’DA TSUNAMİ UYARISI YAPILMADI
Depremin ardından kıyı bölgelerinde yaşayanların yakından takip ettiği tsunami riskine ilişkin ilk açıklama geldi. Yetkililer tarafından sarsıntı sonrasında herhangi bir tsunami uyarısı yapılmadı.
Bölgede depremin yol açtığı olası hasarın belirlenmesi amacıyla kontrollerin sürdüğü bildirildi. İlk belirlemelere göre deprem nedeniyle can kaybı, yaralanma veya ciddi bir maddi hasar bildirilmedi.
CAN VE MAL KAYBI BİLDİRİLMEDİ
Yetkili kurumların depremden etkilenen bölgelerdeki gelişmeleri takip ettiği, ulaşım hatları ve altyapı tesislerinde olumsuzluk bulunup bulunmadığının kontrol edildiği belirtildi. Depremin ardından artçı sarsıntı ihtimaline karşı bölgedeki vatandaşların resmi açıklamaları takip etmesi önem taşıyor.
JAPONYA’DA DEPREMLER NEDEN SIK YAŞANIYOR?
Japonya, dünyadaki sismik hareketliliğin en yoğun olduğu bölgelerden biri olan Pasifik Ateş Çemberi üzerinde bulunuyor. Birden fazla tektonik levhanın kesiştiği bölgede yer alan ülkede farklı büyüklüklerde depremler sık sık meydana geliyor.
Deprem riskinin yüksek olması nedeniyle Japonya’da binalar sıkı yönetmeliklere göre inşa edilirken, erken uyarı sistemleri ve düzenli afet tatbikatları da olası can kayıplarını azaltmak amacıyla kullanılıyor. Ülkedeki ilgili kurumlar, meydana gelen depremlerin ardından tsunami ihtimalini, artçı sarsıntıları ve altyapıdaki olası hasarı yakından takip ediyor.




