'Dünyanın En Uzun Zürafası' kaç boyundadır? Kim Milyoner Olmak İster'de 100 bin liralık soru 28 Eylül 2025
'Dünyanın En Uzun Zürafası' kaç boyundadır? Kim Milyoner Olmak İster'de 100 bin liralık soru 28 Eylül 2025
İçeriği Görüntüle

Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, KAAN Projesi’nin geliştirme ve üretim sürecinde kullanılacak motorlar, yerli motor çalışmaları ve alternatif tedarik planlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Görgün, milli motor projelerinin planlandığı şekilde devam ettiğini ve KAAN’ın teslimat takviminde herhangi bir gecikme bulunmadığını açıkladı.

MOTORDA TAM BAĞIMSIZLIK STRATEJİSİ

Görgün, savunma sanayiinde tam bağımsızlık hedefi doğrultusunda hareket ettiklerini belirterek, tek bir kaynağa bağlı kalmadan alternatif tedarik seçeneklerini eş zamanlı planladıklarını ifade etti. Bu yaklaşımın hem teslimat sürekliliğini güvence altına aldığını hem de teknolojik bağımsızlığı güçlendirdiğini vurguladı.

KARA, HAVA, DENİZ VE FÜZE SİSTEMLERİNDE YERLİ MOTORLAR

Savunma Sanayii Başkanı, Vuran ve Kirpi araçlarında kullanılan TUNA motorunun envantere girdiğini, AZRA Gen-2, UTKU ve BATU motorlarının test faaliyetlerinin sürdüğünü açıkladı.

ANKA ve AKSUNGUR’a entegre edilen PD170, TB3’e güç veren PD200, Kargı İHA için PG50 motorlarının bağımsız kabiliyetler kazandırdığını belirten Görgün, GÖKBEY helikopterinde TS1400 turboşaft motorunun sertifikasyon testlerinin devam ettiğini, füze ve mühimmatlarda KTJ3200, KTJ1750 ve KTJ3700 jet motorlarının başarıyla kullanıldığını aktardı.

Deniz platformlarında LEVEND, Marin X7 ve MAVİ BATU motor çözümlerinin devreye alındığını da sözlerine ekledi.

KAAN’DA YERLİ MOTOR YOL HARİTASI

Görgün, KAAN savaş uçağının ana motoru TF35000 ve yardımcı güç ünitesi APU60’ın geliştirme faaliyetlerinin planlandığı şekilde sürdüğünü söyledi. KAAN’ın blok yaklaşımıyla üretildiğini belirterek, farklı aşamalarda kabiliyet kazanmış versiyonlarının kademeli olarak envantere gireceğini ifade etti.

Prototipler için gerekli tüm motorların tedarik edilip Türkiye’ye teslim edildiğini açıklayan Görgün, üretimin planlandığı takvimde ilerlediğini ve alternatif tedarik kanallarının da hazır tutulduğunu vurguladı.

ALTERNATİF MOTOR SEÇENEKLERİ VE PROJE TAKVİMİ

Görgün, ABD’den talep edilen motorların teminine yönelik resmi başvuru sürecinin tamamlandığını ancak nihai seri üretimde KAAN’ın yerli motorla uçacağını belirtti. İlk blok için gerekmesi halinde motor değişikliği yapılabileceğini, bu durumda da önemli bir takvimsel dezavantaj yaşanmayacağını söyledi.

ENDONEZYA’YA İHRACATTA MİLLİ MOTOR KULLANILACAK

Savunma Sanayii Başkanı, Endonezya’ya ihraç edilmesi planlanan 48 adet KAAN savaş uçağının ABD menşeli motorlarla değil, milli motorlarla teslim edileceğini belirtti.

“İKİ YILDA ÖNEMLİ YOL KATETTİK”

Haluk Görgün, yerli motor geliştirme sürecinde geçmişte yaşanan gecikmelerin giderildiğini, sorumlulukların netleştiğini ve takvimin titizlikle takip edildiğini söyledi. Son iki yılda TF6000’in başarıyla çalıştırılması, TF10000 geliştirme faaliyetleri ve TF35000’in planlanan takvimde ilerlemesiyle önemli bir mesafe katedildiğini ifade etti.

Görgün, “Bu kutlu davada mühendislerimize güveniyoruz. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliği ve desteğiyle KAAN’ı ve milli motorunu ülkemize kazandırmak için var gücümüzle çalışıyoruz.” dedi.

Kaynak: Haber Merkezi