Meydan Mahallesi'ndeki Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda gerçekleşen organizasyon sonrası ortaya çıkan gıda zehirlenmesi şüphesi üzerine yetkililer olayla ilgili geniş çaplı inceleme başlattı.

Gökyüzünden bahçeye düştü: Kastamonu'da İHA paniği
Gökyüzünden bahçeye düştü: Kastamonu'da İHA paniği
İçeriği Görüntüle

YEMEK SONRASI ANİ RAHATSIZLIK

Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda gerçekleştirilen etkinlik, öğrencilerin ve katılımcıların büyük bir kısmının aynı menüden, yani tavuk ve pilavdan yemesiyle başladı. Etkinliğin ilerleyen saatlerinde, yemekten yiyen bazı kişi ve öğrencilerin mide bulantısı ve kusma gibi gıda zehirlenmesi semptomları göstermesiyle durum ciddileşti. Rahatsızlanan kişilerin sayısının kısa sürede artması üzerine bölgeye sağlık ekipleri yönlendirildi.

25 KİŞİ HASTANEYE BAŞVURDU

Zehirlenme şüphesiyle Kütahya Şehir Hastanesi acil servisine sevk edilen 21 öğrenci ve 4 yetişkin, hızlı bir şekilde tedavi altına alındı. Hastaneye kaldırılan kişilerin sağlık durumlarının kontrol altında olduğu belirtilirken, olay yerindeki yetkililer tarafından yemek numunelerinin laboratuvar ortamında incelenmesi için çalışma başlatıldı.

OLAYLA İLGİLİ İNCELEME BAŞLATILDI

Okul yönetimi ve yetkililer, yaşanan bu üzücü olayın nedenini belirlemek amacıyla soruşturma başlattı. Özellikle toplu tüketilen gıdaların hijyen standartları ve tavuk ürünlerinin saklama koşulları, soruşturmanın temel odak noktalarını oluşturuyor. Toplu yemek organizasyonlarında gıda güvenliğinin ne denli kritik olduğu, bu olayla bir kez daha gözler önüne serildi.

Kaynak: İHA