Volkswagen, küresel otomotiv pazarında yaşanan dönüşüm ve ekonomik baskılar doğrultusunda önemli bir karar aldı. Şirket, Saksonya eyaletinin başkenti Dresden’de bulunan üretim tesisinde araç üretimini yarın itibarıyla durduracak.
DRESDEN TESİSİNDE ÜRETİM SONA ERİYOR
Volkswagen’in 2002 yılında faaliyete geçen Dresden fabrikasında, bugüne kadar 200 binden az araç üretildi. İlk olarak Phaeton, ardından elektrikli ID.3 modelinin üretildiği tesis, kuruluş döneminde markanın teknolojik vitrini olarak konumlandırılmıştı. Ancak söz konusu modeller, şirketin satış hedeflerine beklenen katkıyı sağlayamadı.
İŞTEN ÇIKARMALAR VE KAPASİTE AZALTIMI KARARI
Volkswagen, Çinli üreticilerle artan rekabet, Avrupa pazarında zayıflayan talep ve elektrikli araçlara geçişin beklenenden yavaş ilerlemesi nedeniyle 2024 yılında Almanya’da 35 bin kişiyi işten çıkarmayı ve kapasiteyi düşürmeyi öngören bir plan üzerinde iş konseyi ve sendikalarla anlaşmaya varmıştı. Dresden fabrikasının kapatılması da bu planın bir parçası olarak hayata geçiriliyor.
NAKİT AKIŞI VE YATIRIM BASKISI
Dresden tesisinin kapatılmasının, Volkswagen’in özellikle Çin pazarındaki zayıf satışlar, Avrupa’daki daralma ve ABD’nin uyguladığı gümrük vergilerinin satışlar üzerindeki baskısı sonrası yaşadığı nakit akışı sorunlarının ardından gelmesi dikkat çekti. Şirketin önümüzdeki 5 yıl içinde yaklaşık 160 milyar avroluk yatırım planını finanse etmesi gerekiyor.
KÜRESEL REKABET VE MALİYET BASKISI
Uzmanlar, fabrikanın kapatılmasını Volkswagen’in Çin’den gelen yoğun rekabet, ABD’deki ticaret politikaları, Almanya’daki yüksek enerji maliyetleri, bürokratik yükler ve çalışan haklarından kaynaklanan maliyet baskıları karşısında attığı sınırlı ama sembolik bir adım olarak değerlendiriyor. Dresden fabrikasının kapanması, şirketin Almanya’daki üretim yapısında tarihi bir dönüm noktası olarak kayda geçti.