Xiaomi’nin yeni aracı YU7’ye rekor sipariş geldi, araca olan ilgi her geçen gün artarken şirketin müşterilerine olan tavrı ise gündemdeki yerini koruyor.
Teknoloji devi Xiaomi, yüksek beklentilerle piyasaya sürdüğü SU7 Ultra elektrikli otomobilinde geçtiğimiz haftalar hayal kırıklığın neden olmuştu.
Xiaomi’nin Kaput Skandalı
Yarış aracından esinlenerek tasarlanan SU7 Ultra modelinde sunulan otomobilde çift hava kanallı karbon fiber kaput vaadi beklenen teknik özellikleri karşılamayınca kullanıcılar bu duruma isyan etti.
Elektrikli otomobil pazarına iddialı bir giriş yapmasına rağmen önce karbon fiber kaput sorunu yaşayan şirkette şimdi de teslimat krizi çıktı. Otomobil sahibi olmak isteyen müşteriler, bekleme süresi şoku yaşadı.
Şirketten 60 Ay Bekleme Süresi
Sorunlara rağmen talep artışı yaşayan şirket yeni spor aracı YU7 için yoğun talebin arttığını açıkladı.240 bin ön sipariş alındığını duyuran şirket,yalnızca sınırlı sayıda teslimatın hemen yapılabileceğini duyurdu. Xiaomi’nin uygulamasında teslimat süresinin 38 ila 60 hafta arasında değiştiği belirtildi.
Xiaomi, Pekin’deki üretim tesisinde kapasiteyi artırırken, bölgedeki iki yeni fabrika için de planlama yapıyor. Mart ayında 4 bin adet olan üretim, mayıs itibarıyla 28 bin adede yükseldi.
Müşteriler Xiaomi’den Özür Bekliyor
Müşteriler, şirketten iade ve şeffaflık talebi beklerken Xiaomi, bu konuya dair bir açıklama gelmedi.Şirket, daha önce kaput krizinde ise iletişimde yeterince net olunmadığını kabul ederek müşterilerden özür dilemişti.