Ankara, NATO Zirvesi öncesi adeta güvenlik ablukasına alındı. 7-8 Temmuz’da yapılacak zirve için 49 bini polis, 7 bini jandarma olmak üzere toplam 56 bin kolluk personeli görevlendirildi. Güvenlik uygulamalarının 12 Temmuz’a kadar aralıksız süreceği açıklandı.
56 BİN GÜVENLİK GÖREVLİSİ SAHAYA İNDİ
Zirve boyunca başkentte tüm güvenlik birimleri tam koordinasyonla çalışacak. Asayişten özel harekata, trafik yönetiminden istihbarata kadar tüm birimler sahada olacak. Yetkililer süreç boyunca, 49 bini polis, 7 bini jandarma olmak üzere toplam 56 bin kolluk personeli vatandaşların, konukların ve kentin güvenliği için görev yapacağını duyurdu.

BAŞKENTTE KRİTİK NOKTALAR KORUMA ALTINDA
Devlet başkanları ve yabancı heyetlerin konaklayacağı bölgeler başta olmak üzere şehir genelinde sıkı güvenlik planı devreye alındı. Havalimanları, tren garları ve otobüs terminalinde denetimler artırıldı. Yaklaşık 6 bin KGYS kamerası aktif şekilde izleme yaparken, gerekli noktalarda havadan helikopter destekli denetim uygulanacak.
Ankara Emniyet Müdürlüğü bünyesinde kurulan kriz merkezi, tüm gelişmeleri anlık olarak takip edecek. Kurumlar arası koordinasyon ve hızlı müdahale mekanizması devreye alınacak. Yetkililer, “Tüm gelişmeler anlık olarak takip edilecek, hızlı karar alma ve koordinasyon sağlanacak” bilgisini verdi.
Güvenlik kapsamında bazı araç türlerine kısıtlama getirildi. Patlayıcı ve yanıcı madde taşıyan araçların Ankara’ya girişine izin verilmeyecek. Ayrıca ihtiyaç duyulan bölgelerde trafik düzenlemeleri yapılacak, motosiklet ve scooter kullanımı belirli alanlarda geçici olarak sınırlandırılacak.
TURİZM POLİSİ VE ÖZEL BİRİMLER SAHADA
Yabancı heyetlere turizm polisleri rehberlik edecek. Atlı polis birlikleri de özellikle yoğun bölgelerde devriye görevinde olacak. Tüm güvenlik personelinin yaka kamerası kullanacağı, uygulamaların anlık olarak kayıt altına alınacağı belirtildi.



