Almanya’da etkili olan sıcak hava dalgası yaşamı zorlaştırdı. Ülke genelinde sıcaklıkların 41 dereceye kadar yükseldiği belirtilirken, metrolar, okullar ve bazı hastanelerde klima bulunmaması yeniden tartışma konusu oldu.
METRO, OKUL VE HASTANELERDE KLİMA YOK
DW’nin aktardığı bilgilere göre Almanya’da aşırı sıcaklara rağmen birçok kamusal alanda klima sistemi bulunmuyor. Özellikle metro hatlarında, eğitim kurumlarında ve bazı sağlık tesislerinde soğutma sistemlerinin olmaması, sıcak havanın etkisini daha da artırıyor.
“HALKIN YALNIZCA YÜZDE 6’SINDA KLİMA VAR”
Verilere göre Almanya’da halkın yalnızca yaklaşık yüzde 6’sının evinde klima bulunuyor. Buna karşılık ABD’de bu oranın yüzde 90 seviyelerine ulaştığı belirtiliyor. Bu durum, iki ülke arasındaki yaşam alışkanlıkları ve altyapı farkını da ortaya koyuyor.
“ALMANYA YILDA 11 GÜN SAUNA GİBİ”
Uzman değerlendirmelerine göre Almanya, genellikle serin iklimiyle bilinse de son yıllarda yılda en az 11 gün aşırı sıcak hava dalgası yaşıyor. Bu dönemlerde ülkenin adeta “sauna etkisine” girdiği ifade ediliyor.
KLİMA KULLANIMI ARTSA DA ENGELLER VAR
Son yıllarda klima ve soğutma sistemlerine olan talep artış gösterse de, birçok binanın bu sistemlere uygun olarak inşa edilmemiş olması kurulumları zorlaştırıyor. Ayrıca yüksek maliyet ve elektrik tüketimi de klima kullanımını sınırlayan etkenler arasında yer alıyor.
“DIŞARIDA ISI ETKİSİ ARTIYOR” UYARISI
Uzmanlar, klima kullanımının yaygınlaşmasının şehir ısı adası etkisini artırabileceğine dikkat çekiyor. Klimaların iç mekândaki sıcak havayı dışarıya vermesi nedeniyle şehirlerde genel sıcaklığın yükseldiği belirtiliyor.
ALTERNATİF SERİNLETME ÇÖZÜMLERİ GÜNDEMDE
Yetkililer ve şehir planlamacıları ise çözüm olarak daha farklı yöntemlere yöneliyor. Yeni binaların daha iyi havalandırma sistemleriyle tasarlanması, gölgelendirme alanlarının artırılması, su kaynaklarının çoğaltılması ve şehirlerde ağaçlandırma çalışmalarının yaygınlaştırılması öneriliyor.




