Her ay düzenli olarak açıklanan AVM Ciro Endeksi, bu ay için dikkat çekici veriler sundu. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcı Derneği (AYD) ve Akademetre Research tarafından ortaya konulan verilerde, perakende sektöründe bazı veriler ilgi çekti.
ZİYARETÇİ AZALDI
AVM ziyareti yapan ziyaretçilerde geçen yılın aynı döneminde göre yüzde 2 gerileme yaşandı. Bu durumun sebebi, perakende sektörünün tüketici ilgisinin azaldığını ve sıkı para politikasının etkilerini gösteriyor.
TEMMUZ AYINDA ARTIŞ
Temmuz ayında ise metrekare verimlilik endeksine göre yükseliş yaşandı. Verimlilik endeksi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,9 yükselerek 4128 puana ulaştı. Ancak aynı dönemde enflasyonun yüzde 33,52 olması enflasyonun altında kaldığının göstergesi oldu.
KATEGORİLERE GÖRE PERFORMANS DAĞILIMI
- Zirvede yüzde 40,8 ile giyim sektörü yer aldı.
- Teknoloji kategorisi ise yüzde 36 büyüme yaşadı.
- Yüzde 13,3 büyüme gerçekleştiren ayakkabı sektörü son sırada yer aldı.
- Hipermarket kategorisi ise yaz aylarındaki tatil harcamalarının da etkisiyle yüzde 20,2'de kaldı.




