Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gerilimin başından itibaren süreci yakından takip ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, ilgili kurumlarla tam bir koordinasyon içerisinde hareket edildiğini ifade etti. Ticari faaliyetlerini sürdürmek isteyen 3 gemi hariç, bölgeden ayrılma talebi olan tüm Türk sahipli gemilerin süreci başarıyla tamamlandığı kaydedildi.
15 GEMİ EMNİYETLE ÇIKIŞ YAPTI
Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin ardından atılan adımları şu sözlerle açıkladı: "26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz, ilgili kurumlarımızın koordinasyonunda güvenli bir şekilde bölgeden ayrılmıştır."
99 TÜRK PERSONEL GÜVENDE
Gemi tahliyesinin yanı sıra denizcilerin güvenliğine de büyük önem verildiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, bölgeden ayrılan gemilerde toplam 99 Türk personelinin görev yaptığını belirtti. Uraloğlu, "Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği bizim için en büyük önceliktir. Süreci ilk andan itibaren hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı.

3 GEMİ TİCARİ FAALİYETLERİNE DEVAM EDİYOR
Bölgedeki tüm gemilerin çıkış yapmadığını açıklayan Bakan Uraloğlu, Körfez içerisinde bulunan 3 Türk sahipli geminin, ticari faaliyetlerini sürdürme kararı aldığını ve bu nedenle ayrılış talebinde bulunmadığını belirtti. Bakanlık, bölgedeki Türk denizcilik varlığının durumunu anlık olarak izlemeye devam ediyor.
SÜREÇ HASSASİYETLE TAKİP EDİLİYOR
Basra Körfezi'nden şu an itibarıyla ayrılma talebi olan başka bir Türk gemisi bulunmadığını belirten Uraloğlu, gelişmelere göre her türlü tedbirin hazır tutulduğunu vurguladı. Denizcilik sektöründe oluşabilecek risklere karşı hızlı bir kriz yönetimi sergileyen Bakanlık, bölgedeki ticaret hatlarının güvenliği noktasında uluslararası otoritelerle de iletişim halinde.




