ABD’de bir hukuk profesörü, uçuş sırasında maruz kaldığını öne sürdüğü zehirli dumanlar nedeniyle sağlık sorunları yaşadığını belirterek Boeing’e dava açtı. Jonathan Harris, beyin hasarı oluştuğu iddiasıyla ABD’li uçak üreticisinden 40 milyon dolar tazminat talebinde bulundu.
UÇUŞ SIRASINDA KABİNİN DUMANLA DOLDUĞU İDDİA EDİLDİ
Los Angeles’taki Loyola Hukuk Fakültesi’nde görev yapan hukuk profesörü Jonathan Harris, geçen yıl Atlanta-Los Angeles seferini yapan Delta Airlines’a ait Boeing 737 uçağında kabinin motor yağı kokusuyla dolduğunu öne sürdü. Harris, uçuş sırasında nefes almakta zorlandığını ve kustuğunu, inişten bir gün sonra ise hastaneye kaldırıldığını belirtti. Yapılan kontrollerde kanında düşük oksijen, yüksek bikarbonat ve karbon monoksit seviyeleri tespit edildiği aktarıldı.
Harris, olayın ardından denge problemleri yaşamaya başladığını ve derslerini artık ayakta anlatamadığını ifade etti. Daha önce düzenli olarak koşu yaptığını söyleyen profesör, denge kaybı nedeniyle düşerek bileğini kırdığını da dava dosyasında yer verdi. Ayrıca mümkün olduğunca uçmaktan kaçındığını, uçmak zorunda kaldığında ise yanında gaz maskesi taşıdığını dile getirdi.
KABİN EKİBİNİN TAHLİYE TALEPLERİNİ DİKKATE ALMADIĞI ÖNE SÜRÜLDÜ
Davada, uçağın inişinden sonra da kabin içindeki kokunun devam ettiği, buna rağmen kabin ekibinin yolcuların tahliye edilmesi yönündeki taleplerini dikkate almadığı iddia edildi. Harris’in halen baş ağrıları yaşadığı ve göğüs sıkışması nedeniyle tedavi gördüğü belirtildi.
İngiltere Sivil Havacılık Otoritesi’ne göre “duman olayları” olarak adlandırılan bu tür durumların baş ağrısı, yorgunluk, halsizlik, denge ve hafıza sorunları gibi uzun vadeli etkilere yol açabildiği bildiriliyor. Depresyon ve dikkat dağınıklığı gibi psikolojik etkilerin de raporlandığı ifade ediliyor. NASA verilerine göre Ocak 2018 ile Aralık 2019 arasında gönüllü olarak bildirilen 362 duman olayı yaşandı ve yaklaşık 400 yolcu ile mürettebat tıbbi tedavi gördü.
GEÇMİŞTE DE BENZER OLAYLAR GÜNDEME GELDİ
2020 yılında bir British Airways pilotu, BBC’ye yaptığı açıklamada bir duman olayı sırasında yardımcı pilotun rahatsızlandığını ve inişe dakikalar kala uçağın kontrolünü devraldığını söylemişti. Havayolu şirketi pilotun bayıldığı iddiasını reddederken, Mayday çağrısı yapıldığını doğrulamıştı.




