Çankaya Belediyesi, eğitim hayatlarını ailelerinden uzakta sürdüren ve ekonomik zorluklarla mücadele eden üniversite öğrencilerine destek olmak amacıyla sürdürdüğü Gençlik Sofrası projesiyle bu yıl da dikkat çekici bir rakama ulaştı. 2025-2026 eğitim öğretim yılı boyunca hafta içi her gün binlerce öğrenciyi ağırlayan uygulama kapsamında toplam 297 bin 430 ücretsiz akşam yemeği servis edildi.
İKİ NOKTADA SICAK YEMEK
Sosyal belediyecilik anlayışıyla yürütülen proje, Kızılay’daki Çankaya Belediye Başkanlığı Yemekhanesi ile 100. Yıl Çankaya Evi Yemekhanesi olmak üzere iki farklı noktada devam etti. Öğrenciler, yalnızca öğrenci kimliklerini göstererek sıcak ve ücretsiz akşam yemeğinden yararlanırken, aynı zamanda arkadaşlarıyla birlikte dayanışma ve paylaşım kültürünü de deneyimleme fırsatı buldu.
“GENÇLERİMİZİN YANINDAYIZ”
Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner, uygulamanın önemine dikkat çekerek gençlerin eğitim hayatına destek olmayı sürdüreceklerini ifade etti. Başkan Güner açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Çankaya bir öğrenci kentidir. Üniversite eğitimi için ailelerinden uzakta yaşayan gençlerimizin karşı karşıya kaldığı ekonomik zorlukların farkındayız. Gençlik Sofrası ile hem bütçelerine katkı sunuyor hem de sağlıklı ve sıcak bir öğüne erişim sağlıyoruz.”
Güner, 297 bini aşan öğün hizmetinin sosyal dayanışmanın önemini ortaya koyduğunu belirterek, desteklerin artarak devam edeceğini vurguladı.
SADECE YEMEK DEĞİL, DAYANIŞMA KÜLTÜRÜ
Gençlik Sofrası yalnızca bir yemek hizmeti değil, aynı zamanda öğrencilerin bir araya geldiği sosyal bir buluşma noktası haline geldi. Öğrenciler aynı sofrada yemek yerken dostluk kuruyor, dayanışma kültürünü güçlendiriyor.
UYGULAMA YENİ DÖNEMDE DE SÜRECEK
Üniversitelerin eğitim dönemi boyunca devam eden uygulama 30 Haziran itibarıyla sona erecek. Çankaya Belediyesi, Gençlik Sofrası’nı yeni eğitim öğretim döneminde 2026-2027 yılında yeniden öğrencilerle buluşturmayı planlıyor.




