Batman Çayına düşen kişi için seferberlik
Batman Çayına düşen kişi için seferberlik
İçeriği Görüntüle

Gençler arasında giderek büyüyen siber zorbalık ve dijital şiddet sorunu Ankara'da düzenlenecek kapsamlı bir panelde gündeme taşınacak. İnternet Medya ve Bilişim Federasyonu (İMEF) tarafından organize edilen "Dijital Şiddet: Gençler Arasında Siber Zorbalığı Önlemede Medyanın Sorumluluğu" başlıklı panel, 26 Haziran 2026 Cuma günü Ankara Kent Konseyi'nde gerçekleştirilecek.

SİBER ZORBALIK MASAYA YATIRILACAK

Atatürk Bulvarı No:18 adresindeki Ankara Kent Konseyi Opera/Altındağ yerleşkesinde düzenlenecek programın saat 14.00'te başlayıp 17.00'de sona ermesi planlanıyor.

Panelde, gençler arasında her geçen gün daha görünür hale gelen siber zorbalık, dijital şiddet, çevrim içi güvenlik, sosyal medya kullanımı ve internet ortamında yaşanan hak ihlalleri kapsamlı şekilde değerlendirilecek. Özellikle dijital platformlarda yaşanan tehditlerin gençler üzerindeki etkileri uzmanların katılımıyla ele alınacak.

MEDYANIN SORUMLULUĞU TARTIŞILACAK

Programın ana gündemini, gençler arasında görülen siber zorbalık vakalarının önlenmesinde medyanın üstlenmesi gereken sorumluluklar oluşturacak. Dijital mecralarda yayılan hakaret, tehdit, ifşa, dışlama, hedef gösterme, kişisel verilerin izinsiz paylaşılması ve psikolojik baskı gibi dijital şiddet türlerinin gençler üzerindeki etkileri detaylı şekilde değerlendirilecek.

Panelde ayrıca medya kuruluşlarının haber dili, dijital okuryazarlık bilinci, etik yayıncılık ilkeleri ve çocuklarla gençlerin korunmasına yönelik duyarlı içerik üretimi gibi başlıkların da gündeme gelmesi bekleniyor.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI DESTEĞİYLE DÜZENLENİYOR

Etkinlik, İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğünün desteğiyle, İMEF tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında gerçekleştiriliyor. Panel davetinde, dijital şiddetle mücadelede toplumsal farkındalığın artırılması ve medya alanında sorumluluk bilincinin güçlendirilmesinin hedeflendiği vurgulandı. Programın; sivil toplum kuruluşları, medya temsilcileri, akademisyenler, iletişim alanında çalışanlar, öğrenciler ve konuya ilgi duyan katılımcıları bir araya getirmesi bekleniyor.

DİJİTAL ÇAĞIN TEHLİKELERİNE DİKKAT ÇEKİLECEK

Programa ev sahipliği yapacak Ankara Kent Konseyi'nde, dijital çağda gençlerin karşı karşıya kaldığı risklerin görünür kılınması amaçlanıyor. Panelde, siber zorbalıkla mücadelenin yalnızca ailelerin ve okulların sorumluluğunda olmadığı, medya kuruluşları ile dijital platformlarda içerik üreten tüm aktörlerin de sorumluluk taşıdığı vurgulanacak. Gençlerin dijital ortamlarda korunması, bilinçli medya kullanımı, güvenli internet alışkanlıklarının geliştirilmesi ve sorumlu yayıncılık anlayışının güçlendirilmesine yönelik değerlendirmeler yapılacak.

Panele katılım sağlamak veya bilgi almak isteyenler için LCV bilgisi de duyuruldu. Katılımcıların 532 257 40 60 numaralı telefon üzerinden Ali Bey ile iletişime geçebileceği bildirildi. Davet metninde Dr. Süleyman Basa ve Av. Cüneyd Altıparmak'ın isimleri yer alırken, programın dijital şiddet ve siber zorbalık konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla hazırlandığı belirtildi.

Sosyal medya kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte daha görünür hale gelen dijital şiddet ve siber zorbalık sorununa dikkat çekmeyi hedefleyen panelin, Ankara'da medya ve sivil toplum temsilcilerini aynı çatı altında buluşturması bekleniyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ