İçildiğinde içinde bulunan maddelerden kaynaklı olarak insanda sakinleştirici etki yarattığı iddia edilen içecek İngiltere’de en sık tüketilen içecekler arasında yer alıyor. Yoğun stresli, özellikle beyaz yaka çalışanları tarafından tercih edilen içecek, içenler tarafından sakinleştiklerini iddia ettikleri bir sonuç doğuruyor. Bunun psikolojik bir etki olup olmadığı da merak ediliyor.

İNGİLTERE'DE REKLAMI YASAKLANDI

Marka adı Trip Drinks olan içecek İngiltere’de gerek sosyal medyada gerekse Televizyon kanallarında reklamları da çok sık görülen bir içecek olarak biliniyor. Farklı ürünleri de bulunan Trip Drinks’in reklamlara da konu olan içeceğinin insanları sakinleştirdiği iddia ediliyor. Reklamlarında görülen detayda içeriğinde nane, salatalık ve magnezyum bulunduğu iddia edilen içeceğin kaygı, stres ve öfkeyi ciddi şekilde azalttığı belirtiliyor. Ancak üst üste gelen şikayetler üzerine denetleme kurulu tarafından bir tahkikat başlatıldı ve ürünün iddia edilen maddelerle sakinleştirme etkisi yapmadığı tespit edildi.

NEDEN ŞİKAYET EDİLDİ

Tüketicilerin bazıları iddia edildiği gibi içeceğin içinde sadece salatalık, nane ve magnezyum bulunmadığı, ekstra katkı maddelerinin de ihtiva ettiğini iddia etti. Bunun üzerine Reklam Standartları Kurumu (ASA) hızlıca bir soruşturma ve denetleme başlattı. Yapılan araştırma sonucunda ‘herhangi bir gıdanın etkileri konusunda reklam yapılamayacağı’ kararına varıldı. Bunun üzerine Trip Drinks isimli içeceğin reklamı ve tüketimi bir süreliğine yasaklandı. Yasağın ne kadar süreceği ise merak ediliyor.

Endoplazmik retikulum nedir? Görevleri, yapısı ve özellikleri nelerdir?
Endoplazmik retikulum nedir? Görevleri, yapısı ve özellikleri nelerdir?
İçeriği Görüntüle

FARKLI MADDELER İÇERİYOR

Yapılan araştırmalarda iddia edildiği gibi magnezyum, salatalık ve nane dışında birçok katkı maddesi tespit edildi. İçerdiği maddeler arasında aslan yelesi özü, L-theanine gibi kimyasal içeriği olan katkılar bulunuyor.

YASAK GELDİ, KURALLAR İHLAL EDİLDİ!

ASA tarafından yayımlanan raporda reklamın yanıltıcı ve aldatıcı olduğu, tüketicilerin bilinçli olarak kandırıldığı ifadeler yer aldı. Ayrıca hiç şeker yer almadığı iddiasının da tamamen asılsız olduğunu da ekleyen ASA , reklamın düzenlenip yeni haliyle yayınlanması gerektiğine hükmetti ve tüketimine bu haliyle izin verileceğine hükmetti.

Kaynak: Haber Merkezi