Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, görüşmede ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler değerlendirildi. Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışın güçlendirilmesinin önemine dikkat çekerken, ticaret, maliye ve enerji alanlarındaki mevcut işbirliğinin daha da geliştirilmesi kararlılığını yineledi.
"MUTABAKAT MEMNUNİYET VERİCİ, PROVOKASYONLARA DİKKAT"
Görüşmenin odak noktalarından biri İran ile ABD arasında varılan mutabakat oldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu gelişmeyi "memnuniyet verici" olarak nitelendirerek, sürecin kalıcı bir barışla nihayete ermesi için Türkiye'nin elinden gelen her türlü desteği sağlamaya hazır olduğunu belirtti. Erdoğan, barış çabalarını sabote etmeye çalışan çevrelere karşı her iki ülkenin de dikkatli davranmasının kritik önem taşıdığını vurguladı.
BÖLGESEL BARIŞ İÇİN "YENİ DÖNEM" VİZYONU
Yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımların atılmasının hem gerekli hem de elzem olduğuna dikkat çeken Erdoğan, Türkiye'nin bu yöndeki kararlılığını şu sözlerle ifade etti:
"Bölgesel barışı tesis etmek için çalışmaya devam edeceğiz. Türkiye ve İran'ın ortak iradesi, bölgesel istikrarın korunması açısından anahtar rol oynamaktadır."
TİCARİ VE ENERJİ İŞBİRLİĞİNDE YENİ ADIMLAR
İkili ilişkilerin ekonomik boyutu da masaya yatırıldı. Erdoğan, Türkiye ile İran arasındaki mevcut potansiyelin daha ileri taşınması için atılacak somut adımların önemine işaret etti. Ticari hacmin artırılması, mali işbirliklerin güçlendirilmesi ve enerji sektöründeki ortak çalışmaların geliştirilmesi yönünde mutabık kalındığı bildirildi.
DİPLOMASİDE "ORTAK İRADE" MESAJI
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği bu görüşme, Ankara-Tahran hattında diplomasi trafiğinin önümüzdeki dönemde artacağının bir işareti olarak görülüyor. Bölgesel güvenlikten enerji arzına kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan bu diyalog, küresel düzeyde yaşanan türbülanslara karşı iki ülkenin "ortak sorumluluk" ve "bölgesel sahiplenme" vizyonuyla hareket edeceğini gösteriyor.




