A Milli Takım'ın 2026 FIFA Dünya Kupası'na grup aşamasında veda etmesinin ardından teknik direktör Fatih Terim'den dikkat çeken değerlendirmeler geldi. ABD'yi 3-2 mağlup ederek turnuvaya galibiyetle veda eden ay-yıldızlıların performansını YouTube kanalında yorumlayan Terim, hem kaçan fırsata işaret etti hem de önlerinde başlayan yeni sürece ilişkin önemli mesajlar verdi.
"DAHA DA HAYIFLANACAĞIZ"
Terim, gruptan çıkan ABD'nin son 16 turunda Bosna ile eşleşmesini örnek göstererek Milli Takım'ın kaçırdığı fırsata vurgu yaparak, "Daha çok üzülüyoruz tabii ki. Buradan çıksak Brezilya'nın Japonya ile eşleştiği, Fas'ın Hollanda ile eşleştiği bir ortamda buradan çıkanın Bosna ile eşleşmesi... Çok daha iyi ve mantıklı olduğunu düşünecek olursak daha da hayıflanacağız" ifadelerini kullandı.

"FİZİKSEL, RUHSAL VE ZİHİNSEL TEDAVİ ŞART"
Dünya Kupası'nın geride kaldığını belirten deneyimli teknik adam, gözlerin artık UEFA Uluslar Ligi'ne çevrilmesi gerektiğini söyleyerek, "Şu bir gerçek ki bu turnuva bitti, şimdi Uluslar Ligi başlıyor. En kısa sürede buranın fiziksel, ruhsal ve zihinsel tedavisini herkes kendi içerisinde yapmalı ve Uluslar Ligi organizasyonuna hazırlanmalıyız" dedi.
Başarı için planlama ve çalışmanın önemine dikkat çeken Terim; şans faktörüne ilişkin de dikkat çekerek, "Şans, iyi bir planın geriye kalanıdır. Şans, çalışana yardım eder. Aksi halde size 'merhaba' falan demez şans..." dedi.
Milli Takım'ın oyun gücüne inandığını belirterek, elenen kadronun potansiyeline vurgu yapan Terim, "Maçları geri alsak, bir daha oynasak Paraguay'ı da, Avustralya'yı da yenecek bir takım olduğumuz çok açık. Ama şimdi tekrardan artık hedeflenmek lazım. Buradan çıkacak olan dersler hocamıza ve oyuncularımıza lazım olacak. Hatalardan arınacağız, o hatalardan döneceğiz. Oynadıkça daha da başarılı olacağımıza inanıyorum" dedi.
"İKİNCİLİK BAŞARI DEĞİLDİR"
Metin Tekin'in "İkincilik başarı değildir" sözlerine de değinen Terim, bu görüşe katıldığını ifade etti.
"Evet, Metin Tekin ikincilik başarı değildir diye bir tespitte bulunmuş. Doğrudur. Metin tabii benim çok sevdiğim, saygı duyduğum bir kardeşimdir. Hem takım arkadaşımdı milli takımda hem sonra da meslektaş olduk. İnsan hem futbolcuysa hem teknik adamsa buralardan bir şeyler alıp getirmeli. Doğru olduğuna inandığını geliştirmeli, doğru bulmadığından da vazgeçmeli."
Galatasaray'daki ilk döneminden örnek veren Terim, başarı anlayışını şu sözlerle anlattı:
"Ben ilk Galatasaray'a geldiğimde oyuncularımı topladım ve şöyle dedim: 'Burada ikincilik başarı değildir. Böyle bir şey olsa beni başarılı ad ederlerdi.' Türkiye Kupası'nı kazandım, Avrupa'ya gittim, Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı kazandım, Süper Kupa'yı kazandım ama ligi kazanamayınca başarısız oluyorsun. İkincilik bizde başarı değil. Şampiyonluk başarı. Birincilik başarı ve biz bu mantaliteyle başladık."
Terim, futbol anlayışına ilişkin dikkat çeken bir örnek de vererek şunları söyledi:
"Tam maça çıkılacak, bir kişi illa çıkar der ki 'Arkadaşlar ilk 20 dakika gol yemiyoruz.' Ben de dedim ki 'Kardeşim niye gol atmıyoruz?' Birçok doğru bilinen ama yanlış olan şeyi değiştirdiğime inanıyorum. Çünkü Allah kanunu değişmez, ayet değişmez. İnsanın koyduğu bir şey değişir."

"BEN MESSI'CİYİM"
Dünyanın en büyük futbolcuları hakkındaki görüşünü de paylaşan Terim, tercihini açıkça ortaya koyarak, "Lionel Messi'yi çok seyrettim, hiç tanışmadım. Diego Maradona'yı yakından izledim. Çok büyük bir oyuncu ama ben Messi'ciyim. İnsan, bu tip oyuncuların hiç bırakmamasını istiyor" açıklamasını kaydetti.
Kadro tercihine ilişkin yöneltilen soruyu da yanıtlayan Terim, hücum hattı için en dikkat çekici ikiliyi açıkladı:
"Bir defa Osimhen'i koyalım oraya... Osimhen-Mbappe müthiş olur. Biri çabuk, öteki yıpratıcı. Ama Osimhen-Kane de başka iş yapabilir. Bir de Haaland-Osimhen o da bambaşka olur. Sonuç olarak dördünü de birden oynatmayı isterim."






