Türkiye’de ikinci el otomobil pazarı 2025 yılının ilk 7 ayında hareketliliğini sürdürdü. Ocak-Temmuz döneminde 2,9 milyondan fazla araç el değiştirirken, satışların yarıya yakını C segmentinde gerçekleşti.
Verilere göre ikinci el araç satışlarının yüzde 50,8’i C segmentinde toplandı. B segmentin payı yüzde 29,2, D segmentin payı ise yüzde 12,7 oldu. Özellikle Renault, Volkswagen, Hyundai ve Fiat markaları satış rakamlarında öne çıktı.
SEGMENTLERE GÖRE LİDER MODELLER
B Segment: Renault Clio, Hyundai i20, Volkswagen Polo
C Segment: Fiat Egea, Renault Megane, Toyota Corolla, Ford Focus
D Segment: Volkswagen Passat, BMW 3 Serisi, Skoda Superb
C segment araçların geniş iç hacim ve yakıt ekonomisi nedeniyle aileler tarafından yoğun şekilde tercih edildiği, D segmentte ise konfor, performans ve prestijin ön planda olduğu gözlemlendi.
SUV segmentinde satışlar artışını sürdürdü. Bu kategoride en çok tercih edilen model Nissan Qashqai oldu. Onu Dacia Duster, Volkswagen Tiguan ve Peugeot 3008 takip etti.